Alla inlägg under november 2009

Av E-K - 16 november 2009 14:40

Den började redan i torsdags.

Syskon middag hos syrran i stan bror oxå. Det blev kanon star och super god encilada med sallad och donigar. Efter rätten blev turkis yoghurt med lemon curd, karameliserade cashewnötter och mandel och ny pillat granat äpple ppå toppen. Alldeles lagom mycket och lite sur sött så där.


Sen blev det spel och skratt kvällen lång.



I fredag åkte jag till gammla klasskompisen Jess och där blev det Idol, pizza och lite skit snack. Så himla trevligt och det var ju så änge sedan vi sågs.




 Lördag ver det häst fest med Jämjö Hästsällskap i Orion stuganm. Kanon kul. Jag gick ju ut hårt och tog hand om välkomsbålet, jordgubbarna, Singstar och lite Guitar Hero när jag ändå var i gång. Skulle ju upp tidigt å köra så när slutade som fullat vid 22 börkjade alla komma i kapp. Otroligt roligt och se alla dessa människor i "fel" miljö. Sån kan man göra ofta :)



I söndags var det körning på schemat. Körde ner till Natalja och åkta med henne upp. Var nog säkrast det för farbpr blå hade nog inte blivit jätte glad om dom stoppat mi g : s

Latin var såå duktigt och jag fick hoppa upp och åka et varv med. Tänk vad härligt när jag och ANgelo kan ge oss ut på sådna härliga turer.. Snart snart så.

Nästa helg ska jag upp och tiita på min underbara Visa. Hoppas bara Sivan blir såld snart så jag kna få hem den lilla däkan någon gång.


Nehe nu ska jag åka och hämta spån och kratta lite löv innan dom försvinner i mörkret!

Av E-K - 4 november 2009 19:43

Japp idag när jag tog ut hästarna snöade det. Nu är det verkligen det tråkiga halvåret här! Men kusarna såg så glada ut bara dom fick lite mat i magen.


Jag blir så trött och häning när det är sådant här väder. Vill itne göra något, och det är precis det jag ahr gjort idag.

Fast lite "nytta" har jag minsan gjort. Letat ny kompis till Angelo, och det är svårt. Finns många jag vill ha men inte i min prisklass.

Men nu ikväll blev jag så glad. Har tidigare i höst haft kontakt med en tjej som hade ett haflinger sto till salu till rätt pris. Men jag har tappat bort all hennes info. Hon har inte haft henne ute på annons nämligen utan hon tog kontakt med mig. Och idag hörde hon av sig. Så nu kanske det bli en lite haflinger flicka iaf. Håller tummarna att tjejen köper Siven nu ska jag kan hämta hem denna lilla skönhet och börja med hennes inkörning med engång. För jag har nog bestämt mig för att Angelo ska förbli endast ridhäst. Att han inte är inkörd innan kanske har en anledning. Men vi får väl se vad dom gamla gubbarna har att säga om att.


Var ju på teorin igår, såg några bra informations filmer och en ihopklippt från Orvars dagar när han ställde upp på det mesta med sina söta nordisar. Nästa vecka ska vi ner till Hoby och titta på vagnarna och lite selar och så. SKa bli kul, men synd att man inte är miljonär! :D



Ola är nu i verkstan med en stor King cab som vi kanske ska ta i vår ägo. Men den ska inte stanna länge, bara fixas till och sedan bytas till en riktigt stor och bra kombi så båda vovvarna kan få åka som dom ska.



Nehe ut och ta in dom söta sedan tömma akvariet och köra bort med det till Tina. Vi har ju haft hennes firrar här som våra skydslingar medans dom flyttade (för snart ett år sedan!??)


Hej hej...

Av E-K - 3 november 2009 14:05

och helt underbar årstid.

Var ute en runda på både Sivan och Angelo  igår.

Sivan är så otroligt stel så den rundan gick bara ut på att böja och strecha och kliva över saker. Känndes någorlunda  mjukare när vi kom hem igen.



Angelo däremot var hal som en tvål och kunde böjjas och ställas hur mycket som helst åt vilket håll som helst. Och man kände att han var väldigt lycklig.


Blev mycket galopp, lyckades med nästan ett rent byte. har ju inte pysslat med det så myclet så det vara bara för å prova.


Han var lite dryg i början denna turen med. Har fått för sig att han inte kan ta vänster galopp när man är ute och rider. Men så samlad höger att man kan krypa ifatt han, DET går bra!?


Har nu hittat en tillb ebis att åka och kolla på. Känns så dumt att åka och kolla på saker man inte kan köpa med engång. Behöver ju sälja Siv innan och det verkar som att hon aldrig kommer att åka. :( Men jag trivs inte alls med henne så jag akn ju inte ha kvar henne bara för å ha henne. Hon tycker inte det är särskilt kul att alltid hamna sist. Man ju inte göra mer än att annonsera. Kan inte pracka på henne på vem som. Hon är ju ändå liite speciell.


Men med det livet hon haft så kan man ju förstå.


Nehe nu ska jag ut och tömköra henne lite, försöka bygga lite fina muskler tills hon åker. Och Angelo har jag inte bestämt än. SKa ju på kursen sen ikväll med. Kul kul!




Ovido - Quiz & Flashcards