Alla inlägg under januari 2011

Av E-K - 4 januari 2011 13:20

.. japp nu ska det minnsan bli ändring i mitt liv!

Vikten ska vi får lite underkontroll tänkte jag. Nytt jobb ska med fixas. Är så otroligt trött på mitt nuvarande och alla som ingår i det...

Ja, ja, och nu har jag nog hittat en sele till lilla Nelwin. En kompis syster har en som inte är använd på år och dar och kommer aldrig att användas heller, så jag ska få hem den frhp vis i morgon och prova den och smörja upp den. Sedan ska han bli en riktigt körhäst min lille knodd. Och Gammel Gul och jag ska bli medlemmar i Torsåsryttare tänkte jag. Lite mer liv och rörelse där än i Jämjö eftersom det är en ridskola. Hade tänkt börja med dressyr lektioner och iaf åka och rida i ridhuset minst 3 ggr i veckan. Sedan när vi är lite i formen blir det nog lite hoppning med för instruktör.

Jag hoppas ju att Natalja vill rida min guldprins även i vår och visa upp han på dressyr banorna.


Och sås ka vi snart börja med vardagsrummet; isolera väggar och golv, tapetsera, dra om lite el och göra fin fint. Sedan blir det väl taket och övervåningens tur (om pengar finns kvar :S ) och sedan blir det till å börja spara till ett nytt kök.


Och i sommar ska stallet flyttas och få riktigt gjutet golv och spolspilta. Så snart känns det som en riktigt gård och inte bara ett torp med boxplatser :)


Och så ska jag börja plugga lite lätt med hade jag tänkt; Djurens beteende på distans. Lika bra att börja läsa lite lätt om jag nu kommer in och kan l´plugga till djursjukvårdare. Vill det så himlans gärna!!


Nehe ut till kusarna i snövädret igen och se om det går att motionera dom lite idag kanske?


Ovido - Quiz & Flashcards