Alla inlägg under juli 2015

Av E-K - 30 juli 2015 12:05

Ja nu är semestern över oc jag har snart jobbat en vecka. Det är mycket konstigt att en semestervecka går dubbelt så fort som en jobb vecka? Guling har haft semester han med, bara underhålls motionerats lite på mysturer. Men nu är det dags att komma igång på riktigt igen. JAg står i frågan om vi ska vara med i Div II laget till hösten, det är lb:3 och la:3. La:3 har vi ingen som helst chans att utföra så det får bli lb:3. Vi kan vara med som reserver och bara få prova rida den. Det vore ju himla kul om det kunde bli ett lag nu med! 

Jag kommer  varje gång jag gör något med guling, på vilken underbar häst han är. Jag longerade honom igår och han läserav kroppen så himla tydligt. Står jag rätt uppochner i mitten och bara ber honom springa, springer han som en kamel med huvudet rätt upp och inget stämmer. Men står jag och ställer min kropp som jag vill att han ska gå så blir han lång, låg och rundar kroppen jättefint. Han lyssnar så bra på röstkomando med så jag kan stå och leka där i evigheter käns det som. Och backar jag ett litet steg vänder han tin till mig direkt. Jag kan liksom inte sluta le när jag är med honom. Han är en mycket klok gammal man! <3

Nu ska jag återgå till mönsterritning inför ett uppvisningsprogram till Hästens dag. Det ska bli himla kul och jag hoppas publiken uppskattar det dem ska få se! :D



Ovido - Quiz & Flashcards