Direktlänk till inlägg 11 maj 2015

Omgång 2 avklarad

Av E-K - 11 maj 2015 11:18

Vilken helg! :)


Började jobba kl 17 i fredags och ett dygn framåt. Väl hemma han jag knappt byta kläder innan jag drog till stallet för lite fix och trix med Gul. Tvätta svansen, benen, manen, bläsen och ja varför inte hela hästen! :) Knoppade och fixade med allt så jag kunde få liiite sovmorgon innan tävlingen. Och han blev så tjusig, men jag är väldens sämsta på att knoppa! Iallafall hans tjocka långa man, men han är så tjusig i knopparna så jag vill ha dem ändå! :P

Väl hemma igen vid 22 så var det tydligen "Sweden rock planeringsmöte", det vill säga hög musik och en massa karlar som dricker tomt i spritskåpet och missar att ljudnivån höjs i samma takt som promillen! ;) Jag fick sova några timmar innan det var dags att gå upp. Fixade inte att äta frukost utan var så nervös så lite vatten och kaffe fick räcka. Detta fick jag sota för då jag fick kramp i benen under ritterna eftersom de inte hade fått något bränsle.. gör om gör rätt! ;)


Åkte till stallet och tog ut de andra ponnysarna i hagen och började med finputsen på gul. Blev lite sugen på att smörja hovarna med något som gör dem blanka och fina, men hittade inget... :(

Vi hoppade in i sälpet och åkte den 2 km långa vägen till tävlingen. :P Vi kunde ridit ner men eftersom det är lagtävling och om vi ligger bra till måste han stanna kvar till sista start och då är det skönt att putta in han i släpet.

 

Vi kom, vi såg, vi segrade.......... Nja inte riktigt. 

Vi red förklassen, l:c 2, och fick de fantastiska 63,0%!! Helt otroligt! Förra omgången började på nästan 10% mindre!   ;) Var otroligt glad men blev samtidigt än mer nervös då jag måste rida minst lika bra igen!! :S   

Sagt och gjort, vi slog till 66,33% och fick en individuell 3:e placering! Helt otroligt!!!!

   

Efter första lag klassen låg vi 1:a länge, sedan kommer Mörrums lag med deras fantastiska hästar och petar oss till 2:a plats.... Nervositeten ökar och våra sista ryttare rider l:b klassen hyfsat bra. Vi blir påminda om att det inte är lätt när domaren har favortier i laget och det ibland känns som att poängen blev tagna hej hopp.. fram till sista ryttaren låg laget på en andra placering men sedan blev vi petade till 3:e...

Om vi räknat rätt så ligger vi nu 1 p efter Mörrum i totalen och vi måste slå dem i finalen för att kunna ta hem segern! 


Denna är han bara för grann på! <3

 

Vilken otroligt rolig tävling det var och jag är så otroligt nöjd med både min och Angelos insats!! 


Ja sedan var det bara hem och byta kläder och tvätta av sig innan det var dags för jobbnatt igen...

Ingen rast ingen ro... zz..zzZZZZzzzZZzz......zzzz

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01


I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D   V...

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag! Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läge...

Ovido - Quiz & Flashcards