Alla inlägg under april 2013

Av E-K - 24 april 2013 17:29

Ja nu är B-uppsatsen inlämnad och jag väntar nu på de andras uppsatser så jag kan förbereda mig för opponering nästa vecka!
Ska strax ut till guling och ta en avkopplande bus-tur i skogen! Det behövs verkligen nu för att rensa tankarna. Har redab rensat dom lite med att ha planterat om och vårat till verandan..
Igår smet jag ifrån skrivandet och hälsade på lillprinsen igen. Det stod hopplektion på schemat och vad duktig han och Emi är! Fast jag tycker allt att läraren var riktigt elak och satten upp en fruktansvärd linje åt dom; medelinjen var det och började med kryss, ett galoppsprång till räcke, två galoppsprång till 4 cavaletti/studs, 4 galopp till räcke, två språng tilm räcke och ett språng på oxer ut. Det blev alldeles för mycket för han att både tänka, hålla farten och koll på alla benen samtidigt. Om hon hade plockat bort dom sista räckena och bara haft fullfart mot oxern och kanske även plockat bort räcket ibörjan så hade det gått mycket bbättre. Men han ger inte upp den killen! ! Han satsar och försöker så gott hans små ben kan :-)
Och han var hjärtligt välkommen tillbaka tilm hösten igen och det känns bra! På lördag har dom kosläpp och naturbruks dagar på skolan så då ska jag ner igen och titta när han körs lite tänkte jag. :-)

Av E-K - 19 april 2013 21:03

Ja det hoppas jag att jag är nu. Tuff vår har det varit men jag hoppas nu att allt har ordnat upp sig!

Har hittat en fantastisk medryttare till Angelo, hälsat på lillprinsen i Hoby och han och Emi har kommit så otroligt långt  och dom var jätte duktiga båda två! :) Ska snart ner och kika till dom igen och sedan är det snart dags för han att komma hem igen!     Bilden är från förra sommaren,


Vi har kommit ut på vår första tur med vagnen nu och som han har längtat gamelgul! :) SÅ otroligt kul och nu ska vi satsa på en start i år hoppas jag. 

Släpet har jag sålt och istället köpt mig en sadel, som jag hoppas kommer i början av nästa vecka. Så kan vi komma igång med hoppningen igen. Den längtar faktiskt jag till! :)

Och helg blir en riktigt häst helg för mig, i morgon bär det av till flyinge som hästskötare, ut på fälttävlans banan och ha kul!! Det måste vi med prova på i sommar tror jag!

Och söndag är det hästskötare fast på vanlig hopptävling. Jag ahr saknat det så mycket! Tycker det är otroligt kul att följa med på tävlingar och hjälpa till, man lär sig alltid så otroligt mycket och har chansen till att träffa fantastiska människor.

Nu e det dags för bingen så vi orkar upp i morgon och ha trevligt!   

Ovido - Quiz & Flashcards