Alla inlägg under april 2014

Av E-K - 15 april 2014 11:27

Ja idag är det en riktigt bra dag!

Hade utsläppet imorse så åkte ut samtidigt som tuppen gal ungefär, plockade ut alla hästarna.

Mockade och donade med allt som ska göras, typ byta järn i sadeln ochsmörja lite träns.

Sedan hämtade jag gul i hagen och taggade för lite hoppning.

Vi gick upp till padocken och satte upp två räcken. Vi har tyvärr inte så himla mycket hoppaterial att göra så många roliga hinder med. Men det är iaf bättre än inget! 

 

Självklart var Wille med och rejsade, synd att han inte kan lära sig att höja och dona med hindren så att jag slipper hoppa av hela tiden.


SjälvOch det gick kanon! Tycker det är lite läskigt att hoppa samtisigt som det är så himla kul.

Guling taggar till och blir ca 4,5 år gammal igen :)


Vi hoppade och hoppade... sista sprången hamnade på 85-90 cm! Jag tycker det var bra gjort av oss/ mig! :)

Så nu funderar jag på om vi ska vara med på pay and jump på måndag.. Jag tror det lutar åt det, kan inte vara en feg skogsryttare längre. 


:D

Av E-K - 10 april 2014 11:07

Ja nu är våren 2014 här. Om ett år är jag äntligen färdig med skolan och kan börja njuta om helgerna istället för att slita på datorn då! :)

 Och så ska jag äntligen flytta, min lilla stuga ska bli ett boende för någon annan samtidigt som jag tar mitt pick och pack och drar till Jämjö. Huset är köpt, ska bara renoveras "lite", så denmesta tiden går nu åt att planera kök, garderober och badrum. Det är super kul och vill inget annat än att dra igång redan nu! Men några dagar kvar innan vi får tillgång till det och kan börja riva! :D Super kul!


Och för två veckor sedan var jag lite smått nervös över sommaren, inget jobb ännu men många som jag sökt. Då ringer de underbar från boendet jag var på förra året och vill ha mig igen! Tjoho täntkte jag, blir ju kanon, jobbar dygn där så det blir många lediga dagar att meka med hustet! Fantastiskt! Någon dag efter det samtalet så ringer de från äldreförvaltningen, ville ha mig som biståndshandläggare, va på intervju på onsdag morgon och på em hade de redan bestämt sig! :D Tjoho tänkte jag, vad roligt, ett jobb som ger mig kanon fin merit lista inför framtiden och ett nytt jobb som jag inte provat innan....

Och igår ringde de igen från äldreförvaltningen, denna gången ville de ha mig som områdeschef.. eh. jomen såatt ee... det är ju spännande! Men de får inte "ta" varandras personal på kommunen, så jag får inte bli erbjuden ett jobb om jag redan har ett i förvaltningen. Men de skule talas vid och höra av sig. så på ett eller annat sätt blir det ett kanon jobb i sommar! :D

 

Och gammel gul är en prins på riktigt! Han är så fin nu och så otroligt trevlig att rida! Är igång och hoppar för en stallkamrat varje vecka och hon har sådana fruktansvärt svåra och tokroliga övningar! Han hoppar allt! Hursomhelst och vad somhelst så satsar han på att ta sig över! :)  Så ja det blir nog ut och resa strax med han. Och så blir det ju självklart en fyllt för han med, och då får vi möjlighet att trna på stora fina banan så ofta vi vill! :D

Längtar till lille Nelwin kommer hem med, har storslagna planer för han, både ensam och tillsammans med gammel gul! ;)


Så nu blir det tillbaka till skolan och skriva uppsats! Tjoho vad härligt livet är!

Ovido - Quiz & Flashcards