Alla inlägg under april 2015

Av E-K - 13 april 2015 09:29

Ja nu har jag tagit mig kragen och blivit modig! Första starten avklarad i dressyr fö mig och min hjärter kung! :)

Det var väldigt nervöst då jag under vecka varit iväg med jobbet och kom hem sent fredag kväll. Tur Rickard kan rida guling så han har blivit lite motionerad undertiden. :)

Så upp tidigt lördag morgon och packa bil och släp, tvätta svartsvans och försöka få den i en något vitare nyans. Har säkert glömt något men det får lösa sig på något sätt tänkte jag och rattade ekipaget till Bräkne-Hoby. Väl där fick mina underbara lagkamrater lotsa mig rätt då jag helt glömt hur man gör på en tävling!??

Ut med guling och sedan till framridningen på den jätte stora, och för dagen jätte farliga utebanan. Sedan var det vår tur..... Jag fick hjärnsläpp, glömde andas, glömde banan, glömd evad vi precis hade gjort... men konstigt nog var det igen som blåste i pipan?

Tillsut var våra 6 min slut, puh!


Fick protokollet och blav slagen ner i strumplästen med 55% :(, längst ner på papperet stod det "söt häst". Vad hjälper det när vi inte ens blir godkända och jag inte kan rida. :(

Någon timme senare blev det dags för lagklassen och vi körde en lite tuffare framridning, jag försökte trigga igång guling så han kunde släppa tuggumit under skorna. Och han kändes som Totilas! Vi gjorde finfina galopper och övergångar, nu jäklar skulle vi plocka poäng! :)


Kommer in på banan och jag slutar helt att rida, sitter och hopaps på att guling själv ska komma ihåg programmet och bara åker med. :/ Ingen jättebra ritt men vi fick 62,5% iaf och lite egoboost.

Sedan var det resten av laget kvar, V gick ut som andra start och knep 3:e platsen individuellt! Efter Lc:n låg laget på första plats, och LB:n började och vi petades längre och längre ner. M gick ut på sin svarta springare, och även han hade lite dåligt med bensin och fick 58%. Laget kom upp på första plats igen och med några mörrumsryttare kvar som jagade oss i hasorna så tänkte vi att vi kommer som sämst 3.a :) A gick ut med sin ygling och red för oss och jämfört med den tidigare ritten en kanon ritt, men fick inget betalt alls. 48% var lite väl snålt tyckte vi alla och vi kommer iaf i toppen i lagställningnen. Men konstigt nog så var det ingen som ändra får första plats till 3:e?? Vi stod länge och väntade på att alla resultat skulle komma in och tillslut så fick vi besked att vi vann!! Snabbt upp och plocka ur gul ur släpet, fixa ordning och ta på utrustningen igen, in på banan, fick den finaste blågula rosetten jag sett och sedan ärevarv!! 

Helt sjukt att vi fick rida ärevarv på vår första gemensamma start någonsin!! :) Lyckan är total och det känns som att vi red ärevarv i globen!

Nästa start är i maj och då på hemmabanan, känns som att pressen har ökat någon, och vi funderar även på att byta program så att vi kör på LB i stället... ihhh. glad som en barnrumpa är jag och kommer leva på detta väldigt länge tror jag! :)  

Ovido - Quiz & Flashcards