Alla inlägg under mars 2011

Av E-K - 31 mars 2011 17:21

nu var det verkligen länge sedan. Men nu händer det grejer!!


1 maj har jag en liten, liten stuga som bara är min! :D PÅ tisdag kommer mäklaren och värderar vår gård. Jag hoppas verklgien det går fort att sälja det.


Har fått sommarjobb på Hammarby gården även i år, det känns väldigt bra.

Var på intervju i tisdags i Holmsjö på ett äldreboende där. Men dom kunde bara erbjuda dag tider. Och det funkar ju inte att jobba både på Frösunda nätterna ochs edan dagarna  där. Så i morgon ska jag ringa och tacka nej till det så dom hinnar fixa någon annan.


Det ända som itne löst sig än är var hästarna ska bo. Men jag har ju en liten lösdrift bakom knuten där det absolut finns plats. Och inödfall kan jag kanske få ha dom där iaf ett litet kort tag tills jag hittar något annat.

Försöker få tag på en tjej en liten bit bort som har ett riktigt stall och paddock och grejor. Men hon vill nte svara :(


Och på lördag är det dags för högskoleprovet. Jag hoppas verklgien det går bra. Men jag tror inte det gör det, jag har verkligen försökt plugga men kan verkligen inte koncentrera mig på det. För det är ju så himla TRÅKIGT!!!


Och nu har sista helgen med Djurens beteende varit. Lite sorgligt att veta att jag inte kommer träffa dom andra igen :(

Och fick alldeles nyss ett roligt mail med att jag kommit in på Hästens utfodring, en kurs på distans genom SLU.

Det känns som om jag närmar mig! ;)


Angelo har sakta men säkert börjat sättas igång. Vi har varit ute på några lugna rundori skogen, och på söndag blir det nog ner till banorna en sväng och rida lite med Lotta P. Ska bli jätte trevligt.

Och Nelwin är kastrerad, var mycket otäckt å vara med om det men både han och jag har hämtat oss bra :) Så nu när vägarna är fina igen ska jag börja köra han lite mera och så ska Lotta K snart få sitta lite på han. Sedan får han tänka över sina synder på betet och till hösten hoppas jag att han blivit en riktigt och riktigt duktig häst! <3


Ja den som lever få se ;)



Ovido - Quiz & Flashcards