Direktlänk till inlägg 14 augusti 2015

Hästbyte

Av E-K - 14 augusti 2015 13:50

Ja då är det en vecka kvar till första start. Helgen efter är det dags för det årliga evenemanget "Hästens dag" pa Jämjö. Angelo har varit med de senaste fyra åren tror jag det blir i diverse olika uppvisningar. VI har varit med i kallblodskadrilj, gymkhana, hoppuppvisninge och förra året var han bågskytte häst. En kille från Kalmartrakten kom ner och visar hur man skjuter pilbåge till häst. Jag blir så imponerad varjå gång vi gör något galet för Angelo fungerar med allt och ställer upp hel hjärtat på allt.

I år kommer vi att han en dressyr uppvisning med dressyrlaget. VI ska rida en liten spegel ritt och visa våra fina hästar. Men när vi tränade häromdagen visade sig att den yngsta lilla hästen inte riktigt pallade trycket.... Och då var det bara vi fyra ekipage vid banan, hur ska det då gå när det är hundratals med människor och ståhej runtommkring? Vi tog det gemensamma beslutet att vi skulle ragga en ny häst åt A. VI fick tag på en häst men det är nog bättre om jag rider den, så A får rida min fin gul och jag ska rida en brun bauta-häst istället.. :)  

Otroligt spännande! Jag var och provred den häromdagen och jises vilken skillnad det är. Och vad dumt det är att bara rid en häst jämt. Men det var kul, jag hittade några knappar på honom och vi ska nog kunna ta oss runt vårt lilla nr..

Vi måste bara träna med resten av gänget någon gång så vi vet att han funkar med hästarna. Och självklart fick A komma och rida guling så de reder ritten med.

A är en duktig ryttare och löste det kanon, hon brukar rida en näpen ponnyliknande häst med så otroligt mycket egenvilja.  

Hon var imponerad över att Angelo var så lättmanövrerad och känslig. Hennes häst är känslig för allt runtomkring och angelo är känslig för ryttaren. Ja han är en guld ponny min fina guling! <3

Ja Angelos troga vän WIlle var självklart med som ett störande moment för ryttaren ;) och kolalde så att allt gick rätt till! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01


I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D   V...

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag! Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läge...

Ovido - Quiz & Flashcards