Alla inlägg under september 2010

Av E-K - 18 september 2010 17:57

En helt kanoners dag! Vart väldigt nervös innan allt väl kom igång.

Tog emd mig Gammel Gul ner och vi skulle rida kadriljen. Vi var ju inte först så hade väldigt trevligt medans jag kolla western uppvisning och massa olika vagnar och hoppningen. Var otroligt nervös men det gick bra! Är helnöjd med ANgelo och dom andragorde med kanon ifrån sig! SÅ jag var väldigt glad när vi väl kom ut från banana igen.

Natalja kikade förbi och jag undrade om hon inte var liiite sugen på en prov tur? Ne sa hon det blåser så mkt, Angelo stod då och sov ;)


Vi traskade runt lite för Angelo var ju ena laghästen i gymkhanan. Då när sadel och allt var av kunde Natalja inte hålla sig mer. :D SÅ hon fick prova ponny iförd endast täcke! :)

Och det såg väldigt bra ut! Och hon var hel nöjd och impad av honom. SÅ nu kanske det blir till att Angelo startar en dressyr klass i Oktober! :D wiihii vad kul!

Men först ska jag med henne i morgon med Bella och så får vi se om hon är lika sugen även då!


Nehe nu varm dusch städa och lämna släp. Sen tar jag lördag kvälls ledigt!



Av E-K - 6 september 2010 15:31

Japp den kommer alltid efter den där härliga söndagen :)

Vi började igår med mitt släp. Operation golvbyte!

Alla väggar plockades bort, nu står han och fryser i endast skelettet och taket.

Sedan blev jag inringd och skulle sitta vak under natte. SÅ ola fick ringa vår kära Björnoch be om såg hjälp. Och nu när jag vaknade så såg att skivan räckte!

Igår när vi mätte och hade oss så fick vi det till att det fattades 13 cm hur vi än kapade Och det är ju lite tåkigt att behöva fälla in 13 cm av det gammla golvet. Men det hade grabbarna löst igår så nu är golvet endast av ny skiva.

Jag har varit ute och lackat alla såg sidorna så att det ska hålla länge.

Ska måla i natt igen och engång till i morgon. Sedan kan vi lägga i det! :D

Ska även måla väggarna, på insidan blir dom vita och utsidan har jag tänkt mig kanske lite ljusgrå? Sedan köpa nya fina stripes i svart och klistra på. Då blir den nog som ny igen. Men nu vet jag ju då inte om jag ska sälja det eller inte.

Kommer jag köra båda pojkarna samtidigt någon gång? Jag skulle ju väldigt gjärna ha ett boggie även om dom bara ska åka en och en. Känne som att comforten blir liiite bättre då :)

Ja jag får fundera och räkna min pengar och se hur jag gör. Måste ju laga Volvo fan med så den kan säljas.

Usch ja, hoppas jobben ramlar in lite mera nu i Jämjö så blir det iaf ett problem mindre!


Nehe nu ska jag gå igenom min garderob och se vad som behöver införskaffas inför vår resa.

SKa bli väldans skönt att åka till solen. Jag behöver verkligen semester!

Måste fundera var min lilla Kotte ska bo under tiden. Han måste ju ha det bra han med!


Ut i solen med mig!!


Av E-K - 4 september 2010 17:16

.. ja det blev det iag. Eller ja nästan, klockan ringde vid 8.00 och då var det bara å gå upp och göra i ordning Angelo för ännu en kadriljträning.

 Nu börjar det verkligen å sitta. Det är lite svårt när alla är i olika vad ska man säga, utbildnings stadie. Några skiter i att rida noggranna vägar, kan inte hålla sin plats och har mycket svårt för att ha kolla på dom andra. Men det ska nog gå bra. Får inte ta det på för stort allvar.

Men jag börjar bli lite orolig för Angelo, att han ser dåligt på höger öga eller något sådant. Han har väldiga problem med när vi ska rida ihop två och två, men bara när den andra hästen är på höger sida. På vänster bryr han sig inte alls?

Lille gul ska snart få spruta så då får vet kolla hans ögon och hans tänder. Tycker det ser ut som om han har lite hakar fram.


Hämta hem mitt efterlängtade transport golv igår. Mmmm det gick ju bra, förutom att jag fick fel skiva :( saknas lite mer än 20 cm hur vi än kapar den. Så ska försöka sälja den till grannen, hon behöver med byta lite golv :D

Och se om jga kan beställa en ny, det blir nog från Boj själva isåfall. Hittade en som jag tror har rätt mått och den var mycket billigare än på XL.


Och så har jag nog hittat en sadel äntligen. Och om jag köper golvet från Boj så har jag dessutom råd att köpa den denna månaden.

Det är en CH Trevor, hoppsadel i härligt rödbrunt läder,kommer bli kanon snyggt på Angelo! Så det blir till å leta snyggt träns som matchar. Har bara (massor) med svarta träns och så kan man ju inte rida ;)


Nehe, nu ut och ta lilla Nelwin på en tur. Måste träna lite tömkörning mellan körningskurserna ju! :)


Av E-K - 2 september 2010 12:37

Ja nu är det ite ändrat här så vi får se hur länge jag håller på denna gången! :)


Nu har jag hittat nu körtränare till Nelwin och Angelo. Fast dom får inte samma :)

Nelwin har fått en ny som bor i Jämjö, lite närmare å köra än upp till nävragöl. Och den här killen har sina hästar i skogen och tjänarpengar på det.

Har varit där engång nu och då kollade vi bara igenom vad han tyckte om saker och ting. Så han fick dra på två olika stockar. En var rätt tung så där fick han kämpa lite men verkade tycka att det varoligt när han fick ta i.


Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra, ska jag åka till båda tränarna , för hos den ena går det lite långsamt och vi är i ridhus och med många nadra hästar. Hoss den nya går det lite fortare, mer utrusting  för han att prova på men inga andra hästar.


Ja får tänka på att några dagar och känna efter.

Gammel hul ska få åka till en tjej som tävlar i både dressyr och körning, så han ska bli lite mera dressyrkörd så vi kankse kan prova på å tävla i det med någon gång :)



Har även sagt ja till å vara med på Kallblodskadriljen på Hästens Dag i jämjö om några veckor. Har tränat lite med gruppen och jag är lite osäker på hur det ska gå. Jag har ju dessutom varken ett fungerande släp eller en sadel och börjar bli väldigt trött på och känner mig väldigt dum som bara lånfar hela tiden. Men i helgen kommer vi nog en bit på väg med släpet och sadel jakten går vidare.


Så har ni en sadel, hopp eller dressyr spelar ingen roll, för lite rakare ryg bred kanal i stl vid. Gärna med lite cutback och 17-17,5 ". Så hör av dig. Är öppen för allt!


Nehe nu ska jag ut och rasta gammel gul en runda medans vi har kvar sadeln :D


Ovido - Quiz & Flashcards