Direktlänk till inlägg 31 augusti 2015

Hästens dag

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01

I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D


Vi hade gjort en fin kadrilj för fyra, men den funkade inte ritkigt på tre stycken tyckte vi. Så i fredags åkte vi ut till vackra Stålemara och tränade in ett nytt program. :) Och vi blev himla nöjda!

Här kommer en liten film, den är lite på sned och vi missar slutet. Men där filmen tar slut ska vi sedan rida upp som vi gjorde i början och avslutar med en liten hälsning! :D


  Det var himla kul att visa upp oss! Sedan resten av dagen fick gul ställa upp på ponnyridningen, och det var mååånga barn som ville rida på den fina tävlingshästen! ;)

Nu börjar uppladdningen inför helgens start i DIV 2. Börjar bli ordentligt nervös, vi startar bara en klass för jag känner att jag reder nog inte två banor just nu... och nu är lagklassen LB:3 som går på lång bana, många bokstäver att hålla reda på! :P Men vi kämpar på och kommer iaf att försöka vara sötast på platsen! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag! Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läge...

Av E-K - 14 augusti 2015 13:50

Ja då är det en vecka kvar till första start. Helgen efter är det dags för det årliga evenemanget "Hästens dag" pa Jämjö. Angelo har varit med de senaste fyra åren tror jag det blir i diverse olika uppvisningar. VI har varit med i kallblodskadrilj, g...

Ovido - Quiz & Flashcards