Alla inlägg under februari 2012

Av E-K - 16 februari 2012 19:40

japp så var den äntligen över!

Dagen började 05.00 med att packa ihop lagboken och allt annat som ska med till tentan, lämnade Wille hos faren för att möta brudarna 06.20 och sen började färden mot Kalmar.

08.00 började pinan! Och jag vet inte alls hur det gick? Först hade vi 8 begrepp, hälften hade jag verkligen aldrig hört talas om så där gissade jag och ordbajsade hej vilt, och som det verkar nu i efterhand så har jag nog satt dom flesta av dom! ;)

Vid 11.10 orkade jag inte bläddra mer i lagboken så då lämnade jag in och kunde pusta ut! Fy så skönt nu när det är över!!

Sedan hem mot Kallekrona igen. Hälsade på mina saknade vän Linn över en kopp kaffe innan jag skulle upp till doktorn. hem hämta Wille och vidare mot stallet.

Idag var det hovis dagen!

Som vanligt kunde Angelo gå en runda till på sina skor. Han sliter väldigt lite och väldigt jämt på sina skor så oftast kan han gå 2 omgångar innan nya ska på. Och snösulor slängde vi på med så hans vinter vila är helt enkelt över nu! ;)

Sedan var det nillnasses tur, jag velade länge men till slut bestämde jag mig, han får på skor fram.    

"Vad ska jag få!??"

 

Jätte söt och jätte nyfiken!


 Så det blev skor med fasta brodd och sula så han slipper halka omkring i slasket nu. Och han var en ritkigt stjärna!! Stod som ett ljus hela tiden som om han aldrig gjort annat! Till och med Chrille vart imponerad av prinsen ;)

   

Ska bli väldigt spännande och se om det händer något i ridningen nu. Han har ju ömmat väldigt på grusvägar och liknande så jag hoppas han börjar tycka det är kul och kan springa på lite! :)

Så i morgon blir det tolkning för hela slanten så både lill och stor gul ska få slänga på dom lurviga! :)

Har lovat Fanny en vintergalopp på Angelo. Jag tror minsann hon är lite kär... ;) hihi

Av E-K - 14 februari 2012 23:00

.... ja det blir jag snart.

Blev ingen lägenhet :( den andra killen ville ha den och han hade ju först tjing så jag blev utan :(

Men alla tentaklerna är ute nu så finns det något som blir ledigt i sommar så blir det mitt nya boende! 

Inte en vinter till här iaf, det är jag säker på! 

Hästarna fick vila igår, och idag var det tok snöväder när jag kom till stallet och hade ingen lust alls att ge mig ut i det. I morgon har jag utsläppet så det blir nog en runda då istället om det slutat dingla vita tussar från himmlen då!

Och torsdag är det tenta sedan blir det nya dojs på pojkarna, ja jag tror det är dags för Nelwin att prova skor fram. Han är ju lite känslig och ömmar när vi går på grusvägarna.. Så kan han ju inte ha det!


Sedan blir det långhelg för mig! Hoppas snön ligger kvar så blir det kanske lite tolkning med grabbarna, ta med grillen ut med och värma oss efter, det är helg det!!


Och eftersom vädret och vägarna ser ut som dom gör nu så blir det ingen visning av Nelwin denna veckan. Jag har ingen lust alls att ge mig ut med släp och häst, inte för att jag inte litar på mig och mina saker, men alla andra idioter som inte kan köra som man borde!

Så om snön stannar överhelgen och sedan "poff" töar pårt i början av nästa vecka så blir jag super glad!


Har fått erbjufanfe att åka skidor i Italien en vecka snart, är så super sugen och saknar det verkligen! Men det blir nog inte av, skolan tar tid och fattiga studenter ska ju itne ha råd att åka utomlands! ;)

Kanskenästa vår istället.. får drömma mig dit istället! ;)

Av E-K - 12 februari 2012 18:05

Ja den kunde nästan inte bli bättre!


Började med att fixa handbromsen på bilen. Så nu kan jag äntligen starta den om mornarna så den blir varm innan jag kör! :)

Sedan åkte jag och Fanny till stallet utrustade med pulka!!!!! Ja undra vad som komma skall!? ;)


Jopp, vi tog in lillprinsen och selade på. Jag har inte dragit så mycket med han det senaste året men eftersom han är som han är så trodde vi inte det skulle hända så mycket.

Ut på åkern och jag hoppade upp på han och Fanny placerade sig i pulkan. Å hu så jobbigt det var sa han! Men roooligt! Vi körde lite trav och skritt, bytte platser. Och därmed har Nelwin nu haft en annan ryttare för första gången!! :)

Och iväg bar det även i galopp!!
 

Man blir som barn på nytt! :) Det är nog bland det roligaste man kan göra med sin häst!

Angelo fick stå över denna gången, han har ännu inga snösulor, och hans ben är mer värda en en tur i pulkan! Men om snön ligger kvar nästa helg så är det hans tur! ;) Han är ju en van tolkare så det gör nog inte så mycket att han fick så över denna vintern! ;) 

Sedan åkte vi hem på mys fika och så ringde killen med lägenheten och frågade om jag kunde komma bort och kolla på den nu.. Absolut!

Och den kommer bli underbar!! Den håller på att renoveras just nu och kommer stå klar någongång i april..

Jga längtar redan! Får besked i morgon om jag får den eller inte.. så nu håller jag alla tummar jag har!


Nu blir det filmtajm men kompis och imorgon börjar skolan igen... ja det var den helgen det! :)

Av E-K - 9 februari 2012 19:51

Och denna gången är det om underbara Horeware täcken! Me love them!!

 



Tävlingen är hos super duktiga LAMIA : lamiamichelle.se

Av E-K - 8 februari 2012 21:16

Tack gode gud för att man har så snabbtänkta och smarta kompisar!

Häst problemtet har kanske kanske kanske löst sig. Det kommer bli till Nelwins bästa! :)

 Imorgon em hoppas jag på ett samtal och så kan jag pusta ut och sluta tänka på det mer!


Mitt lilla hjärtegryn kommer få det så bra och göra det han tycker mest om!      

Jag blir lite lycklig bara jag tänker på det! <3

Av E-K - 7 februari 2012 22:52

Ja nu har jag nog gått in i väggen tror jag, en total personlig krasch har träffat mig.

Livet kan vändas upp och ner på en sekund och ett misstag! 

Men nu vet jag hur det ligger till och tänkt igenom mitt liv ett par vändor och nu så har jag nog betämt mig. Någon av mina underbara pojkar behöver ett nytt hem. :( och riktigt stora tårar rullar nu på min kind. Det här funkar varken psykiskt, fysiskt eller ekonomiskt. Skulle jag skaffa ett extra jobb kommer hästarna få lida ännumera och skolan kommer jag sldrig att klara.. Det är bara att inse att man tagit sig vatten överhuvudet.

Så nu kommer det svåra, vem utav dom ska jag kunna ge upp???


Angelo är mitt allt, mitt hjärta min själsfrände. 7 år har vi delat och jag vill att vi ska ha det som vi hade det innan häst nr 2 kom in i bilden. Med han kan jag göra allt, kommer jag att våga tävla så kommer det vara på han.

Men lilla Nelwin som jag nu har ridit in och kan verkligen vara stolt över det vi gjort, kan jag lämna han? Mitt lilla hjärte barn.... Men med han kommer jag aldrig att kunna tävla, dels för att han inte kommer bli häst och dels för att han inte har samma kropp och förutsättningar som Angelo. Men "vågar" jag lämna han i någon annas händer!? Kommer det bli en riktigt pojk av han då?

Dom ända som kommer vara intresserade av han är små tjejer/ eller kanske pojkar, som vill ha en gullig första häst. Och något sådant material är han INTE! Jag vill gärna att han med ska komma någon stans, och antagligen kommer hans gren bli körning. Mycket svårt att hitta någon som vill satsa på det med han!?

Och Angelo, även där kommer små flickor att vara intresserade, men inte han heller vill jag släppa iväg till sådana, har har mycket kapacitet coh vore tråkigt om han hamnar hos någon som inte har vett att uppskatta det!?


Om en häst åker kommer jag även få mer tid över till Wille, min underbara vovve som försummtas något otroligt de senaste månaderna, och som jag mår så dåligt över varje kväll jag lägger mig och han tittar på mig med stora ögon;"är det redan slut?" uscha ja, men han är min pojk och det ska han förbli!


Nehe, nu ska jag försöka samla alla mina tankar i mitt lilla huvud och försöka sova. Det är minsan inte det lättaste just nu........

Av E-K - 3 februari 2012 21:34

Idag hände det. Hästarna är flyttade!

Varit lite oroligt dom senaste dagarna vilken dag jag skulle flytta, pga snön och halka. Plus att mitt släp inte var körklart idag som jag hade hoppats på. Lämnade bomen till Ola i onsdags för att han skulle fixa en ny sprinter till mellanväggen. Och sedan åkta han på flunsan så han har inte hunnit göra det. Så fick ringa, numera min föredetta stallägare och låna hennes släp.

Andra problemet var att ta sig från stallplanen och ut på vägen, det är en liten, liten backe upp från gården till asfaltsvägen, och dirket när man kommer ut på den är det en större backe. Så jag körde upp släpet tomt till en anna plan som jag kunde lasta hästarna på, för jag hade nog inte lyckats ta mig upp för backen med häst i.

Och där uppe gick det kanon.

Tog Angelo först, och som vanligt som en pärla lunkar han in i släpet. Känna alltid så tryckt att köra med han i!

Och det gick bra med den rundan, sista backen till nya stallet var lite hal den med, men bara jag inte gasade så kom vi upp! ;)

Släppte in han i sin nya super-mega-jättestora box.

Kommer trivas super i den!!

Han brydde sig inte ens om att hälsa på dom andra hästarna, fasten dom var super intresserade och fick låååånga giraff halsar :)

Ut i kylan igen och hämta lillnassen Nelwin. Även han fick lastas på annan plats och även han är ju en pärla. Måste alltid tänka på att han inte får rusa in i släpet utan ska endast gå in när jag säger att han ska. :)

Och iväg igen, något mörkare ute men även denna rundan gick bra.

Och väl framme fick han med bekanta sig med sin nya super box!  

Han ser ute som en tjuv bakom galler!  

Och krubban är smart, en djupare som passar perfa som hö hållare, och en precis brevid som krfatfodret ska ligga i. Och som tur var så fanns det i Nelwins box även en tredje "krubba", där fick hans vattenhink plats. Så han slipper sova på dom :P

Han ser ju ut som en pytte bebis i sin jätte box!  :)

  Han fick en trevlig dam brevid sig som inte kunde sluta nosa, pilla och slicka!? på han :) Men hon kunde inte heller riktigt bestämma sig om han var trevlig eller inte :P

VI får se vad dom säger i morgon när det blir date i hagen.


Nehe, krypa under filten och värma kalla fötter!

Av E-K - 2 februari 2012 09:38




 Jag är med i en tävling hos  moakauppila.blogg.se.


 

Ovido - Quiz & Flashcards