Alla inlägg under april 2016

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)

 

Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D

Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet.

Lilla fröken stod så snällt och väntade på oss. När allt pappersarbete var avklarat så var det bara till att lasta på och åka hemåt. Förra ägaren fick äran att lasta på. Det var intressant att se för tjejen lastade Älga så som man många gånger ser, hon håller i grimsakftet under hakan, lite godis i andra handen och försöker sedan få hästen att gå in. Älga var inte det minsta svårlastad men visade tydligt att tjejen stod i vägen för att hon skulle kunna gå in. :) tror knappt vi behöver lastträna när vi kommer hem, jag behöver bara ge henne lite utrymme. Hela  ägen hem stod hon som ett ljus! Även vid ett kissestopp stod hon så stilla i släpet så jag trodde nästan att vi glömt henne. :)

Hemma och dags att lasta ur. Hon försökte ta sig ut innan vi öppnat allt, men med lite tillsägelse och en förståndig medhjälpare där bak så stod hon stilla med hela släpet öppet och väntade på att få backa ur. Smart tjej! ;)

Ut i hagen till hennes nya kompis. Det var tydligen en fruktansvärd liten shettis som väntade och hon blåste trumpeter och tittade, men inget annat. Hon stod snällt stilla och bara lät. :) Men hon hittade sin själsfrände Märta på andra sidan staketet. De följer varandra längsstaketet och tittar längtasfullt på varandra.. De ska snart få gå tillsammans! <3    


Igår, andra dagen hos mig var et dags för en liten promenad så att jag ska kunna lära känna henne lite. På med tränset och långa livlinan och ut i skogen vi gick. Inga problem alls! Hon har inte helt förstått att hon inte kan gå framför mig, mne hon lär sig snabbt. Vi hittade ett plåttak i skogen och det enda hon gjorde för att visa att hon sett det var att andas med lite större näsborrar. ;)

   

Vi hittade en äng och jag tänkte att damen skulle få springa av sig lite. Longerade henne och hon gick så lungt och fint och lyssnade så bra. Både trav och galopp var sansat och ingen antydan til brall. Jag bara älskar henne! :D

Nu ska jag bara försöka hitta en sadel som passar så att jag får komma upp på hennes rygg igen! <3

 

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer!

I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig.

Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :)

Så i morgon bitti drar jag och Sophie till skåne i arla morgon för att hämta henne.

Nervositeten är olidlig och jag undrar om allting är tillräcklig bra för henne här hemma.

Nytt träns införskaffat och smörjt otaliga gånger för att vara redo för användning och boxen är tvättat och nyfluffad med  massa spån. Jag tror och hoppas fröken grå kommer att trivas hos mig! <3


Nu ska jag ut och förbereda släpet så det är i tillräckligt bra skick för att kuna köra en prinsessa. :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards