Direktlänk till inlägg 25 augusti 2015

Tävling

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag!

Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läget lite, framridningen var i en stor fin paddock med underbart material.Strax var det våran tur och vi skulle in i det mörka ridhuset. Gul tyckte inte riktigt det var jättekul att gå från den ljusa utebanan med strålande sol in i mörkt ridhus med mörk botten. När det var vår tur hade gul lämnat motorn utanför. Han gick som en platt padda och tittade på precis allt, det fanns bokstäver på väggarna, en dörr i ena hörnet och det mest livsfarliga av allt...... en spånhög vid bokstaven A!!! Den genomgående komentaren i protokollet var ; mer energi. Och jag förstår varför, han travade lika fort som en snigel kasar! Jag var så arg på honom att han inte hade minsta lust att lyssna på mig utan bara gick i sin egna livsfarliga värld.. :( Lite dåliga bilder från första kalssen..            Resultatet blev 57,5%, alltså inte ens godkänt. :(

Andra klassen var en timme senare så vi fyllde på med lite energi och vilade oss i form, klockar var nu runt 11.30 och det var så varmt så jag visste inte vart vi skulle ta vägen.

Men det belv vår tur igen och nu hade vi fått upp farten lite, men alla längningar i programmet var mot den förbannande dörren så inte ville han länga på steget mot den. :( Men vi tog oss runt och hamnade på 58, någonting % så precis godkänt...         

Efteråt var vi tröta och jätte varma, tur det var dags att åka hem och plocka ur flätorna ;)         Men ingen rast ingen ro, redan anmälda till nästa tävling som är med laget, denna gången i DIV II. Är otroligt nervös för tror inte alls vi är där ännu, men de behövde en reserv första gången så då ställde vi upp. Vi hoppas på godkänt iaf!  :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01


I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D   V...

Av E-K - 14 augusti 2015 13:50

Ja då är det en vecka kvar till första start. Helgen efter är det dags för det årliga evenemanget "Hästens dag" pa Jämjö. Angelo har varit med de senaste fyra åren tror jag det blir i diverse olika uppvisningar. VI har varit med i kallblodskadrilj, g...

Ovido - Quiz & Flashcards