Direktlänk till inlägg 26 februari 2014

Rolig dag! :)

Av E-K - 26 februari 2014 14:49

Ja idag blev itne ritkigt som planerat, den blev mycket bättre! :D

Min stackars medryttare som nu börjar återhämta sig från fallet ville följa med ut och klappa ponnyn lite. Hon får fortfarande inte rida men klappa och gosa går bra! :)

Så jag plockade upp henne på vägen dit och solen lös.


När vi kommer fram så är min fantastiska stallkompis där, en sådan där hoppryttare! ;) Hon hade lägligt nog satt upp en bana i paddocken och skulle hoppa lite.

Tusan med tänkte jag, ska jag verka vara mesig inför medis eller ska jag på det? Stallkompisen red upp i förväg och hoppade runt lite, jag drog ut lite på tiden för att hoppas på att hon blev klar innan vi kommer upp. Men ack, det hade hon nog på känn för hon vänta så snällt på oss! :P

SÅ det var väl bara att ta tjuren vid hornen och hoppa. Jag har ju hoppat mycket innan och även hunnit med det lite i år, men då kan vi fjanta runt lite inom vår bekvämlighetszon, jag och gul. Med det menas låga höjder och långa snälla vägar.


Idag var hinderna inte särskilt höga, 50-60 com uppskattar JAG det till..... tre pådredd på medellinjen eller vam man ska säga, så att man hoppar i serpentiner över, vår paddock är inte särskilt stor så det blir vääldigt tajt.

Så hon började lotsa oss run, först bara i rullande härlig galopp över ett litet räcke, sedan skulle vi göra ena svängen i serpentine.. gick kanon, därefter alla tre :O men det gick, men jag fick rida för glatta livet för att hjälpa guling hålla ihop sin kropp.. Sedan fick vi latja lite och hoppa snett på hindrerna. Det vart ju super kul!!

Till slut fick order om att korta galoppen och minska vägen, dvs hållas oss innanför spåret och rulla över två hinder direkt efter varandra.. Jag tycker det var super knepigt och fick verkligen hålla tungan rätt i munnen för komma rätt. minsta lilla förhållning jag gör så kortar han sig för mkt, och tvärt om, och håll jag inte om med ytter så flöt han ut och avståndet blev tokig, jag lättar liiite lite ur sadeln och han hoppar två meter för tidigt.

Mendet var extremt kul och jag är nu tacksamöver att hon stannade kvar och tjatde på oss! Blir av igen nästa vecka! :D


Så nu kanske jag får lite blodad tand över att vi inte är helt värdekassa utan kan åka på lite träningar här i krokarna som jag kikat så mkt på! :) Filmerna på dagnes bravade vill inte riktigt som jag vill  utan de får komma fram senare! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01


I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D   V...

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag! Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läge...

Ovido - Quiz & Flashcards