Alla inlägg under augusti 2012

Av E-K - 28 augusti 2012 10:37

Ja så är det ju, jag väntar på att Nelwin ska åka åka så jag kan pusta ut och att jag ska förstå att han får det bra, jag väntar på en sadel till Angelo så vi kan börja hoppa på allvar igen, jag väntar på att skolan ska börja och så väntar jag på att hösten ska dra igång på riktigt. För nu är det så svårt med den stora väderskillnaden från dag till dag och natt till dag.


Förra veckan hade jag med mig min troga vän Fay ut och det blev stor bad för böda hästarna, Nelwin fick den stora flytt duschen och Angelo skule ju vara med på häatens dag i Jämjö ihelgen så han behövde med bli lite renare. :) Lite fin bilder ville jga ha på Nelwin innan han åkte och vilka bilder de blev! Här kommer två smak prov som jag blev nöjd med, resten ska jag kolla igenom noggrannare en annan dag!

 

 

Sedan kom helgen och vilken helg det blev!

Började i ottan i lördags med att åka ut till stallet och ge Angelo den sista touchen,sedan in med han i släpet och iväg till Jämjö, han fick se sin övenattningshage hos ett par goda vänner sen begav vi oss ner till banorna. Och vilken dag det blev! Massvis med folk var där och alla verkade väldigt nöjda och glada och allt verkade klaffa perfekt!

Vi lyckades i år igen med en kanon dag! Jag får se om man orkar ta tag i att nästa år med... Jag har ju lite ideér som inte kom med i år, så ett år till ska jag nog fixa det !;)

En paparazzi fick till dettta på mig och Angelo! :)  

Sedan efter guling och jag gjort vårt så var det att kasta upp han i hagen för en välförtjänt vila, och jag susade som vinden ner till Rickard för en dusch och sedan kom frisören/make up tösen Sanna och hjälpte mig. Och himlasn vilken härlig afton! Brudparet var så fina och dom fick verkligen ett drömbröllop!! Söndagen blev det mest vila för min del ;) Sedan fick Angelo äntligen åka hem till lillebror Newlin igen som han hade saknat såååååå mycket.. :)



Vi får se hur denna veckan slutar! :)

Av E-K - 8 augusti 2012 12:59

Ja det börjar väl bli dags för dom nu!! Detta är egentligen min sista jobbvecka men det blir en till.. dom kunde helt enkelt inte släppa mig! ;)

Så det blir ett ytterst kort sommarlov jag får innan skolan börjar, men jag har lite planer på att dra iväg till hösten i stället när jag kommit till ro i skolan osv..

Och så är det bestämt, om två veckor åker mitt lilla gula hjärta! :( 

Men han kommer tillbaka nästa sommar igen iaf :) Han kommer få det kanon nere på skola och kommer få använda på kropp och knopp ordentligt som en unghäst bör göra. Och jag gissar på att han kommer bli en stjärna framför vagnen och han kommer ha super kul undertiden!

Det känns hårt i hjärtat men det är det bästa för oss alla.

Och gammel gul komer få mer tid av mig så vi oxå kan följa lite planering vi har tänkt ut. Jag  känner på mig att det kommer bli en kanon höst!


Nehe nu ska bilen städas för i morgon väntar Ölandsdjurpark på mig! Ibland är det bra med barn ;)



Ovido - Quiz & Flashcards