Alla inlägg under juni 2014

Av E-K - 2 juni 2014 15:50

Ja nu e sommaren här och när den är slut så vet jag inte hur det ser ut i mitt liv! :)


Vi har haft huset i ca en månad nu och vi har fått ett nytt kök, nytt badrum, flera nya rum i huset, en urtjusig tvättstuga, härligt tomt som tidigare var en vildvuxen djungel. Det kommer bli kanon när vi väl flyttar in, just nu är det lite bökigt och tråkigt att ta sig mellan lägenheten och huset varje dag, men det är ju bara under en kort period så det funkar.

Min söta lilla katt bor tillfälligt hos Fanny och alla hennes djur, hon tycker det är lite läskigt men har fått med sig en hel låda med godsaker från #MjauVaganza.

  Har provat på Buzzador och den kattmaten och godiset verkar vara det godaste hon ätit på länge. Så jag tror absolut hon kommer att trivas där så småningom! :)


Angelo har flyttat till Jämjö och trivs i sin nya stora flock, saknar nog brudarna på Agdatorp men här är det lite fler grabbar med fart i! ;) Så nu ska vi ut och hitta en massa nya roliga kör och ridvägar!


Tjockisen på grönbete! :D

 


Nelwin åker på onsdag på prov till sitt kanske blivande hem! :( Super sorgligt men det är för hans skull, tycker inte riktigt der är befogat att ha en häst som man bara rider lite barbacka på under sommaren och sedan åker han bort över hela vintern.. Han är lite för liten mot det jag hoppades att han skulle bli när jag köpte han för tre och ett halvt år sedan. Men jag är så nöjd och glad med den grabben, kört in han ridit in han och nu är han en fullfjädrad fälttävlans ponny med stor kapacitet i körningen oxå. Den ultimata ponnyn helt enkelt! ;) Men visst kommer jag tycka det är tråkigt att mina guld-gossar inte kommer träffas mera! :( <3

   


Som tur är får jag hälsa på och busa med han när jag vill om han blir såld, så han slipper mig inte helt! ;)


Vovven Wille börjar bli gammal på riktigt nu. :( Ingen fart i han knappt alls längre, har slutat och äta så man får truga i han godis istället. Han som alltid har älskat solen och kunnat legat där i timmar söker sig nu till skuggan och vill bara sova. :( men jag vet att tiden snart är inne för min store svarte prins så jag är bara glöd för varje dag ännu får vakna med han!

   


Nehe, nu tillbaka till uppsatsskrivande och sedan blir det tillbaka till målarpenseln och göra fint i huset! <3



Ovido - Quiz & Flashcards