Alla inlägg under april 2011

Av E-K - 20 april 2011 10:42

Ja snart är det 1:a maj och då är den lilla stugan min, min, min... :D

Har lagt ut gården på annons nu med, provar först utan mäklare för han skulle ju ha hutlösa priser för att sälja det!? Och då kommer vi antagligen att gå back med. :(

Så ja vi provar och jag har  redan fått bra respons. Många som vill ha fler kort och veta mera, hoppas bara dom vill komma på visning med så vi verkligen blir av med det.


Och platserna till häsarna är fixade. Angelo ska stå på box hos en tjej som heter Anna-Helena, med ridbana och annat folk som rider! :D Ska bli hur kul som helst att kunna rida med sällskap! Och Nelwin ska stå på lösdrift, antingen precis bakom min stuga. Men om det inte funkar där, för valacken som bor där nu kan tydligen vara lite taskig :( så finns det en lösdrift plats ledig i gredeby. Lite längre bort men går det inte så går det inte. Och har blivit lite lycklig med för min gamla kompis flyttar äntligen hem till Karlskrona igen och av diverse tråkig saker kan hon inte ta hem en egen häst så hon kan nu hjälpa mig med å köra Nelwin på alvar! KOmmer bli kanon sommar hoppas jag.


Och jag hittade igår en annons om fälttävlans träning i Blekinge! :D wihi, så jag ska dit å kolla nästa vecka hur det går till och om det känns bra så ska jag åka dit ibland med gammel gul och rasta han! :D

Längtar så tills gården är såld så jag kan börja med allt jag vill. Känns dumt å börja med nya saker mitt i flytten och när det redan kostar mycket med två stälen osv.

Men det kommer gå bra, jag känner det på mig! :D


Stor och Liten Gul i sommar solen! <3

 

Av E-K - 6 april 2011 11:09

Mäklaren var här igår. Vi har ju en del att tänka på efter det. Helt otroligt att det ska kosta nästan 100 000 kra för att dom ska sälja vårat hus!? Ska åter komma på fredag till han och se vad vi har bestämt oss för.

Men så igår kväll hittade jag en annons av ett par som sökte går här i krokarna. Mailade till dom och dom svarade snabbt att dom var lite intrsserade. Vi får se hur det slutar medn jag hoppas vill köpa det och att dom vill köpa det nu! :D

Har även fixat stall plats åt Gammle Gul i närheten av min nya lilla stuga. Känns super. Och det verkar inte vara några som hlest problem att Nelwin ska gå på lösdrift heller. Så ja, det går bra nu! ;)


I söndags var hela min famlij här och bytte däck, räfsade hela tomten, plocka bort en massa skräp. Dom får väl snart komma hit igen om mäklaren nu ska sälja det elelr hur det blir. Och fixa det där sista. Blir ju rätt mycket att plocka med på gården.


Och efter det slängde jag in gammel gul i släpet och körde ner till banan i Jämjö.

Strax efter kom Lotta P och fina Emerik. OCh var väldigt trevligt att rida med sällskap. Vi vågade oss även på lite hoppning!! :O och Angelo blev så himla glad att han itne visste vad han skulle ta vägen <3 Vi hoppade ett par ggr över några räcken på max 40.50 cm och sedan ett lite högre kryss. Det märks att det var ett tag sedan vi hoppade för vi är inte direkt samspelta över hindrena :D men det kommer väl efter ett par gånger till!  SÅ nu när det verkar vara lite uppehåll ska vi ut och träna lite kondis i skogen. Får se om lille Nelwin med ska få tänka lite idag.




Ovido - Quiz & Flashcards