Alla inlägg under december 2010

Av E-K - 31 december 2010 14:22

Ja då ver det sista dagen detta året! Och jag har massor med löften jag hade tänkt hålla iår. Och många många ny mål jag vill nå :)

Så det ska bli kul och se nästa år om allt är för kryssat! :D


Och i morgon ska jag nog åka och hämta en sele till lille Nelwin, Har satt ola på att svetsa till en riktigt släpa till han så han emd kan börja göra lite nytta nästa år :)

Hade ju tänkt suttit in han nu i höstas, men jag tyckte han kändes så väldigt valpig och "bebis" i huvudet. SÅ det blir att jag kör nog in han helt färdigt innan vi börjar slänga oss upp på ryggen. Men det ska bli så kul när vi kommer dit!! <3 Min lilla, lilla prins har börjat bli stor :(


Och Angelo ska så fort snön försvinner åka och prova ut en riktig dressyr sadel så jag men kna börja rida ordentlig och knaske våga oss ut på tävlingar han och ja.. SÅ inte Natalja får göra allt jobbet å visa upp han! ;) Men det är kul att hon rider han, för hon kan nog klättra fortare i kalsserna än vad jag nogonsin kommer å göra.


Men men vi får se hur vi tar oss.

Älsklings pojkarna:

 


Och Angelo i sin vackra luva :)

 

Nehe ut med pulkan en stundan innan det är dags att göra sig i ordning för fest :)





GOTT NYTT HÄRLIGT ÅR PÅ ER!!!!

Av E-K - 20 december 2010 16:20

Usch, jag är ledsen och besviken mest hela tiden tycker jag. Mest på mig själv men nu även på min sambo och mina vänner.

Fyllde 25 år i går och hade tänkt mig jätte galej på lördag. skickat ut inbjudan till alla som jag känner, båda sådana jag  känner väl och inte så väl. Och vi kan väl säga att 90% inte ens tog tid till sig att säga att dom inte kunde komma. :( väldigt tråkigt tycker jag, och jag förstår att många inte kkunde komma då det är världens sämsta tid att fylla år; en vecka innan jul. Men man kan väl iaf säga att man inte kommer!

SÅ det blev väldigt lungt kalas med mig+sambo och mina syskon + brorsans sambo. Senare kome en vän till min sambo och vi åkte till stan. alla bangade utom sambons kompis och jag. Jag tänkte då att min sambo kanske diskar och städar upp efter det lilla kalaset. Men hur kundejag tro något sådant!! Han hade ju inte haft tid med det då han suttit vid datorn hela natten innan han hämtade mig från bussen! SUck blir så väldigt ledsen!!

Och har itne fått någonting av han itne ens grattis av han. Det närmaste är frågan : Känns det rba att fylla 25? Men det är ju inte alls samma sak.


Så ne nu måste jag ta tag i mitt liv och komma härifrån!!! Sökte ett nytt jobb igår och hoppas jag får det så jag verkligen kan börja på en ny ruta!

Men är svårt ändå, för gården måste ju säljas. Jag vill absolut inte bo är själv och kan nog inte det heller. Och sambon kan det absolut inte då han inte bryr sig om jobb eller något annat!


Så fixa gården här så det kan säljas med kanske lite vinst med.


Jag kan bo hos mamma och pappa det är ju lugnt. Det svåraste är ju bara å hitta ett stall som tar emot hingstar? Och vill ju gärna att grabbarna bor i samma stall.

Och det jobbigaste är att jag inte har någon att skylla på för att det blev så här :(

Fy och fä så bitter jag är. Men jag har iaf lite å se fram emot. min underbara efterlängtade älskade Elin kommer och hälsar på mig på juldagen! <3 Då ska vi supa bort våra problem och bara ha super kul.

Och jag har nu även bestämt att när man har fyllt 25 år borde man ju kunna styra sig själv. SÅ jag har nu börjat på operation bantning! Minst 10 kg till sommarens ka väck, och Nelwin ska vara iaf lite grund riden då och jag ska ha startat ANgelo själv i en tävling med. Och det här ska jag verkligen satsta på att få igenom!


Ne nu ska jag inte gnälla mera, bättre läsning en annan dag!

Av E-K - 2 december 2010 22:57

japp, det är ju precis vad det har gjort den senaste veckan! Var verkligen glad att Nelwin fick tid hos doktorn när han fick och inte ett par dagar senare. Vi hade aldrig tagit oss dit..

Och i söndags var det tänkt för gammel gul att göra sista dressyr starten för iår. Men det tok snöade så mycket på lördag kvällen att Natalja och jag kom överäns att vi skiter i det. Han får lite jul lov nu innan vi drar igågn med hårdträningen inför våren sen. Och då hoppas jag även att han ska ha hittat/fått en egen dressyr sadel så vi slipper låna Maddes (grannens) sadel hela tiden. Sedan kan vi  nog komma långt. Får se om jag vågar mig på en start kanske med?? MM man vet aldrig.


Och nu är min älskade 9000 färdig och besiktad och släpet helt igen. Så nu blir allt mycket lättare igen. Så tänkte nog i morgon ge mig iväg och köpa spån så vi klarar oss iaf fram till jul och sedan blir det nog ett lass hö med.

Lilla Nelwin har ju varit lös i magen nästan sedan dom började sova inne och fick ensilaget. Har provat nu sedan i fredags att ge han hö måltiderna dom äter inne i stallet. Och det har genst visat bra resultat. Mycket torrare, och nu kan man ana att han bajsar "bollar". Så det får han käka denna vintern. Känner att det är ingen mning att skicka iväg analys då jag har från 3 olika åkrar av väldigt varierande sort. Och ingen aning om vilken bale som kommer från vilken åker.


Men vi plöjde ju nu i höstas och ska så i nytt och greja så nästa vinter ska dom få analyserat och en riktigt uträknad foderstat.


Tycker Angelo börjar se lite tråkigt ut i pälsen och falla ur lite. SÅ ska nog byta från Kraft Rider till Groov. vet inte iom jag ska ta 90 eller 125. Och en hink med mineraler ska dom med få så jag säkert vet att dom får i sig allt dom behöver.


Sitter nu med och väntar på deras täcken. Beställt varistt HW från Strömsbergsgården. ANgelo får ett med hals och Nelwin får ett alldeles eget täcke som passar han och är varmt :)

Hans er lite roig ut nu när han traskar runt i ANgelos gammla Rambo som går ner till knäna på han och snön som når han upp till knäna. Hihi, ja han håller sig varm iaf!


Ska plocka lite kort i morgon på gården och hästarna i det vackra vinter landskapet innan det försvinner igen.


Och ska nog börja planera mitt kalas med.

Fyller 25 i år ...... :S ......



Ovido - Quiz & Flashcards