Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Snabb helg

Av E-K - 25 oktober 2010 11:30

Japp, då var näst sista helgen i oktober gången. JObbade tors, fre och lördag natt så det var ingen lång helg för mig :(

Men vi han åka ner, Angelo och jag, till Natalja för lite träning. Och han gick super! Och ser alltid så himla lycklig ut när hon rider han och han gör alltid sitt bästa och kämpar på. Så nu blir det tävling i Nybro den 7/11. Och det ska bli riktigt kul å se vad dom säger om han i Småland :D

Vi har fått lite hemläxa av henne; många galopp fattningar för å stärka han bak. Och alla ska var ordentliga fattninga i låg form så han verkligen använder sina muskler.

Halterna är bättre men dom får vi väl med fortsätta å traggla lite med.

Men får inte vara för hård heller så han intetappar arbetsglädjen. Så idag ska vi ut på en slappis runda mest för konditiones skull och hoppas hitta något träd eller dyligt så han får skutta lite med :)


Förra veckan hade vi vet ute. Skulle kolla Angelos tänder. Och såg då att han gör nog med bettet på vä sida. För första kindtanden uppe var heeeeelt nersliten. Men jag märket inget när jag rider att han biter sig fast eller så så han gör det nog itne med mening utan bettet hamnar nog bara där!?+

Så nu ska vi rida bettlöst eller med raka/stång bett. Och mindre stl på betten skulle jag med byta till. Så nu verkar det so om Nelwin och Gammel kan ha samma bet stl :D och det är ju kanon tycker jag!


Och har idag efternamält mig till en kurs på distans i Kalmar om DJurhållning mot häst och sällskapsdjur. Måste göra något med mitt liv inte bara sitta här hela dagarna och vill inte vara kvar på mitt jobb längre än nödvändigt heller.

Så vui får väl se hur det går. Tror inte jag kommer in för har nog inte ritkgit dom rätta betygen för det men nu har man iaf provat det!


Ska satsa på högskole provet till våren och oppas det blir lite bra med det så jag sedan kan söka till djursjukvårdar utbildningen i Skara. Vill verkligen jobba med djur. Känns som om det är det ända rätta för mig!


Så allas om vill får hålla tummarna framåt våren åt mig att provet går bra och jag får koma in! .)


Ne ut i höst rusket nu för en ridtur!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01


I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D   V...

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag! Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läge...

Ovido - Quiz & Flashcards