Alla inlägg den 15 april 2010

Av E-K - 15 april 2010 15:27

Ett bra tag sedan jag skrev här. Men mycket har hänt under tiden.

Jag har en trasig tumme, för jag skulle kolla om Nelwin hade några tänder.... och det hade han :S


Vi har varit på våran första tömkörnings/inkörningskurs med. Och det gick kanon. Skrek lite efter odm andra, men förstod snart att man inte gjorde så bland folk :) Kommer nog bli en kanon hingst av han!! Och han fick prova sele, lite stor för den brukar ligga på en nordsvensk. Men med några knutar under magen kunde vi spänna fast den någorlunda och traska på. Det gick kanon rakt fram, men svängarna var vi inte helt överräns om. Till slut fick vi någraatt fungera bra. Han fick vila en fag hemma. PÅ tisdagen sen var det på med gjorden och så provade vi igen på egenhand. Och han kan bara inte gå med på saker på en gång utan måste jäklas. Så efter en stunde kunde vi göra snygga volter och några serpentinder :D


Och gammel gul fick idag på sig skorna igen, efter en vinter barfota. Så nu ska vi snart ut och prova å köra på grusvägar. Ska bli så skönt när jag är säker på han så vi kan ge oss ut på lååånga härliga kör rundor :)



Ska se om jag får in några bilder här idag. Min dator har strejkat otroligt mycket den senaste tiden :(


Nelwin i förstor kostym :)

  


Kämpar med å gå raktfram


Lyckas nästan med en sväng. Jag glappar så otroligt på inner, fy på mig!

     



Rakt fram var lätt till slut! :)

  

Ovido - Quiz & Flashcards