Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av E-K - 15 oktober 2011 22:08

Ja det har det varit.

Min underbara och älsade kompis Fanny kom och hälsade på mig idag! Hade långt och trevligt samtal utepå vernadan i höstsolen med hundarna sussandes vid fötterna. Lite kaffe och kaka han vi trycka i oss med :)

Sedan bar det ner till stallet och hästapållarna. Först ut idag ver ANgelo, för han stod närmast grinden ;)

På med gjorden och det nya fina rundflätade tränset med ett tredelat eggbett med små ringar. Dom traskade på medans jag satte mig i solen igen och tittade och lärde mig.

Dom började i vänster varv och det gick väl rätt bra tycker jag. Det var nästan 4-5 år sedan hon tömkörde han senast och då var det enda vi ville var att lära han galopp. Och han kunde gör vadsomhelt förutom galoppen!

Idag var det tvärtom, när  han inte fick maska sig igenom traven med ihop krullad hals så blev det galopp! Och det var en samlad och trevlig galopp han fick till med ;) Tänk så dom ändras. Men och ho fick han fin och trevlig i den sidan och bytte varv. Oj, oj!! En helt annan häst i höger varv. Stel som en cementgris och bara stessade upp sig. Men tillslut fick hon ihop bogen och han gick hyffsat. Vi slutade där för han orkade inte längre och vi vill ju inte förstöra han.

Sedan blev det stallägarens skäck's tur.

Väldigt mycket spring i benen och som undanflykt använder han att slänga sig hejdlöst åt sidan. Men till slut fick magiska Fanny han att gå riktigt trevligt han med! :)

Sedan var det lillprinsen Nelwins tur. Vi var båda väldigt spända över hur han skulle reagera, men ja det värsta han gjorde var att frusta, slänga med huvudet och tvärnita! Han ville inte alls gå fram och ta stöd på ytter. Vi vill få fart i han så hon gav han "långa tömmar" och skulle busa till hanm. Men nä, han ville ite buda alls! :)

Antagligen hade vi nog redan satt igång tanke verksamheten hos han och han visste nog inte riktigt vad han skulle göra. Så efter 15 min slutade vi och han var nästan helt slut då! Lilla hjärtat :( men nu ska han få tänka över det, imorgon blir det en enke promenad i bara grimman så han får röra på kroppen och komma bort från gården ett litet tag.

Jag hoppas hon kan komma igen i veckan och ta Angelo och köra höger sidan igen och checka vänstern, men Nelwin får nog inte vara med den gången utan han få fundera på det iaf 2 veckor. Ska rida i skogen och försöka hitta framåt bjudningen hos han ;)


Nehe, lördag kväll och här sitter man själv med en snarkande dobermann i knät. Kanske lika bra att lägga sig och försöka komma igenom den där förbenade skolboken :/




Hej så länge! :)

Ovido - Quiz & Flashcards