Alla inlägg den 7 september 2012

Av E-K - 7 september 2012 07:14

Ja det fick det bli igår för pojkarna, lite löshoppning.

Det var ett tag sedan dom hoppade nu, förutom över diken i skogen osv.. :)

Så vi byggde upp två hinder så gott vi kunde, det finns inte riktigt material till att bygga så många hinder. Eller ja det finns material till att bygga ett rättuppstående med massa markbommar till ;)

Men det löste vi med lite dunkar osv

VI hoppade över inhängningen till hindrena för det behöver vi inte ändå! Båda två tycker det är sååå kul så dom springer gladeligen rätt på.

Lille Nelwin började och det blev ett par pytte hinder för han, men han tyckte det var super kul och väldigt jobbigt. Han fick sluta när vår fantastiskt fina oxer hamnade på ca 75 cm. Fast jag tror att han trodde det var lite högre! ;)

    Hoppa kan han iaf!

Sedan tyckte han det var roligare att sno pisken och springa omkring och vifta med :) Söt unge e han!!

Sedan var det Gammel Guls tur in på banan, han vet vad som väntas och medan vi ordnade till lite med hindrena så joggade han fram och tillbaka på andra långsidan :-). 

Sedan är det bara att hålla sig undan och "hooa" lite ibland så han inte kommer för snabbt på. Han stannade på 105 cm , han orkade inte så mycket mera med den sommar magen han numera har! ;)

  Men snart är vi på andra höjder igen! Han hoppas inte så tokigt han heller.. :)


Jaha, ska strax ut till dom nu i ovädret och rida lite innan IKEA väntar på mig Kalmar med min karl! :) Kommer bli nice tror jag, sedan i kväll är det Kräftskiva nr 1 och i morgon nr 2. Ja det blir en tuff helg tror jag! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards