Alla inlägg den 22 december 2011

Av E-K - 22 december 2011 11:43

Ja, hittills har den vart super!!!!


Hade fodringen i morse så vid kl 7 i morse fick hästarna frulle och blev utsläppta. Hem för lite frulle till mig och Wille med, sedan kl 9 så var jag tillbaka i stallet. Har en tjej som provrider lite för att bli medryttare, och andra gången var det idag. Och vi skulle rida ut tänkte i så hon fick känna på det med.

Hon fick ju då rida Angelo, och då blev Nelwin kvar till mig! :D

Vi gav oss iväg, jag barbacka på lill-prinsen.....

Och först lite klättring i skogen innan vi kommer ut på den fina vägen, jag sa till henne att hon kunde rida i förväg för jag kunde inte garantera att vi höll samma tempo ;) Och hon och Angelo pinnade iväg, Nelwin och jag som vanligt tog det lungt och tittade på träden och annat kul!?

Sedan fick det vara nog tyckte jag och vi  började trava, Det gick rätt bra, han höll igång rätt mycket själv. Tills lut mötte vi Angelo igen och så red vi ut mot stora vägen. DÅ tänkte jag nu eller aldrig och försökte få till galoppen. Först sprang han bara på som en tokig travare, men sen som ett litet under, så föll han in i den mest underbara galoppen jag känt!! Rund och fin och bra takt.. vi galoppade en bit. Bröt av för det kom en dum nerförsbacke, och sedan blev det galopp igen. Då hade han fattat att det var roligt och gasade i väg med engång!!! <3

Red en liten bit på asfalten sedan in i skogen igen och där provade vi lite galopp igen, denna gången blev det lite korsgalopp och den var inte riktigt lika skön att sitta på. Och sedan tog skogs stigen slut och det blev skritt hem. När vi kom ut på asfalten så hoppade jag av och ledde han resten, vill inte göra det allt för jobbigt för han nu när han tyckte det var så kul! Och så svett han var! Må tro han har kämpat, och fint vitt skum hade han på läpparna så ja nu mår han nog riktigt bra!!!!


Hemma och äter nu en runda innan jag ska i till stan och shoppa dom sista julklapparna och lite kläder till juldagen tänkte jag. Sedan när jag kommer hem igen ska WIlle få sig en ordentlig runda eftersom han fått vara hemma själv nästan hela dagen!! Duktig pojke han med. :)


Ovido - Quiz & Flashcards