Alla inlägg den 27 december 2011

Av E-K - 27 december 2011 19:01

Ja nuär dom här, egentligen skulle jag ha läst typ 3 skol böcker nu men har inte riktigt kommit så långt, ska ta tag i att ikväll..

Ja julen var här  och den ver väldigt trevlig...

I fredags var hela familjen hemma och spelade bingo hos  mamma och pappa. Sen åkte jag hem och sov  och julaftons morgon hade jag fodringen. Syster yster kom strax innan 8 och mina ponnysar fick komma in igen och bli lite julfina.

Sedan gav vi oss iväg.. In på den mysiga skogstigen som leder oss upp till Målartorp vägen. Den är så bra den lilla stigen för hästarna måste verkligen kliva och använda alla musklerna dom har och så bli dom säkra på fötterna. Jag red barbacka på Nelwin och kände verkligen hur han använde alla ryggmusklerna..

Tillslut kommer vi ut på en fin skogsväg och då blev trav som övergick till galopp. Även idag fick in en kanon fin liten galopp. Och sedan fick vi prova att vara först med och det gick en liten bit i galopp det med! Syrran som inte ridigt på ett tag tog en extra liten avstickare så hon och Angelo kunde galoppera lite längre och i deras egna takt :P

En film på dom kommmer snart!!!

Och sedan gick vi förbi gårdarna där massa kossor bor. Och lillkillen skötte sig prickfritt!! Han bara tittade lite på dom och gick förbi utan att fundera på saken. Angelo som vanligt bara gick förbi. Han är super att ha med nu i början till Nelwin. Jag vet att han går fram överallt och Nelwin följer han så gärna så! :)

Så här snygga var dom (syster på bilden, jag fick var fotogr   af!)

Hem och slänga ut dom i hagen igen. Syrran åkte så jag fick mocka själv! :(

Sedan hem och packa lite innan Wille och jag med åkte till päronen och intog bastun!!! Åh vad det är skönt! Nästa gång jag köper hus ska jag bygga en!

Och så blev dagen full med mat spel och tillslut: JULKLAPPAR!!! :D

Jag fick som vanligt flest paket :P

Och bara en massa bra å ha grejor! så jag är otroligt nöjd....

Sedan kommer den stora juldagen! Åkte in till Linn och försökte göra oss snygga.. sen fick trevligt sällskap av josse, mange och lilla ola. Och fy tusan så kul vi hade!! Ute var det kanon.. alldeles lagom med folk och bara trevliga dessutom! ;)

Och nu är det vardag igen.. Ska rida min gula pojkar i morgon tänkte jag... dom fick lite semester nu ett par dagar men nu kör vi igång igen när fått up farten!

Ja det var allt nu... hoppas få lite fart på bilderna här med.. lite roligare att läsa då :)

Ovido - Quiz & Flashcards