Direktlänk till inlägg 4 september 2012

September

Av E-K - 4 september 2012 10:47

Ja nu är den här! Det är väl den riktigta första höst månaden? Det märktes igår när vi skulle ut å rida... Hemma var det kallt och molnigt så jag bestämde mig för att det var itne så kallt att jacka behövdes men jag klarade mig inte med bara en tröja, så då fick västen åka fram. När jag väl kom fram till stallet och hästarna skulle in var jag så varm så jag fick klä av mig till linne... och så var hela rundan sedan! :/

Och så hände det en liten olycka, Nelwin lyckades vira in grinden till hagen i svansen och det är sådana dumma "snurrade stål" grindar... så den drog han sönder och hamnade mitt ute i en klöveräng. Fick snabbt fatt i han och han verkade inte tagit någon större skada, men vi gick genast tillbaka till grindhålet och hade lite terapi arbete. och ha verkade inte bry sig särskilt mycket..

Och konstigt nog hade jag innan bestämt mig för att rida med sadel, så det kändes nästan som att jag hade anat att något skulle hända. För han var tänd till tusen när vi skulle ge oss iväg och jag kunde knappt hoppa upp!

Men tillslut lugnade han ner sig och vi kunde bege oss. Han gick och var irriterad med svansen till en början, jag hoppade av men kunde inte se eller märka något och jag kunde röra honom överallt utan att han reagerade, så vi tog en liten bus galopp och sedan verkade "fantomkänslan" av stöten som jag tror han var irriterad på borta.

Vi mötte en jäääätte stor lastbil på en liten liten skogsväg så vi fick hoppa in i skogen för att klara oss hela ur det mötet! :) Och vi red förbi skytte banorna där dom tränade och jag kan säga att ingen av mina hästar är skotträdd iaf! :) och efter det mötte vi lastbilen igen, fast den stod då stilla och dom lastade ur en massa stora rör på en plats i skogen,och inte då heller verkade hästarna bry sig om lastbilen, hjullastaren eller dom ofantligt stora rören som drogs in och ut ur lastbilen och lades på hög. Jag tycker om min ponnysar såå mycket och kan inte förstå att dom är så trygga och kloka! :)  

Nu ska jag ut och köra dom tänkte jag, är ett tag sedan nu och Angelo behöver det för att komma igenom sin kropp ordentligt och Nelwin vill jag kolla så han inte bryr sig om svanskappan efter den lill olyckan. Men jag tror att det kommer gå utmärkt! :)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01


I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D   V...

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag! Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läge...

Ovido - Quiz & Flashcards