Direktlänk till inlägg 28 september 2012

Weekend..

Av E-K - 28 september 2012 07:59

Ja det kommer jag verkligen behöva nu känner jag.

Det är som att jag har hamnat i en dipp i livet, det mesta skiter sig för mig känns det som. Men det är välbara att bita ihop oc kämpa på.

Det som känns tyngst just nu är ju min lilla Nelwin, han skulle ju åkt ner till B-Hoby och gått på skolan där tills jag själv pluggat klart. Men nu under besiktningen hittade vi något konstigt :(

Han är inte halt, eller iaf inte i benet, utan det är mer som en rörelse störning i korset!? Första besiktningen förra vecka visade han lite när vi böjde han men mest på böjt spår. Tog ut hovis och skodde om han för det kanske kunde vara så att han hade lite träningsverk efter att han för första gången blev helskodd för några veckor sedan. Och bästa Natalja var ute och klämde och knådade lite på han och hittade spänningar i båda ändar av han men inget på mitten ;)  Nelwin och jag var ute i skogen och snurrade runt sten och klevöver stock och sten för att försöka få igång alla musklerna och hoppas att om det nu var träningsverk så skulle vi rida ur det :) Stretchade han även efter våra äventyr och tyckte allt han mjuknade i rundan, men trots det så på återbesöket i onsdags visade han inget på böjprovet och bara ytterst lite på böjt spår. Men han kändes väldigt motvillig att trava på frammåt. Om man tänker sig att han är riktigt skitnödig och kniper in rumpan, ja ungefär så rör han sig... Så det blir medusin för prinsen i ett par veckor och lite lätt träning för att hålla igång kroppen på han och så håller vi tummarna för att han kryar på sig! Vill inte att han ska gå och ha ont ju! :( 

Och med allt detta så hamnar ju gammel gul lite i skym undan och det mår jag med lite dåligt av! Men det hoppas jag snart det blir ändring på, har lite stressigt i skolan just nu men snart är det med över och jag kan hinna med mina pojkar lite mera. Är även lite stressad över att Nelwin inte har någon boxplats där han står nu om han skulle bli kvar i höst beroende på vad det visar om några veckor. Men jag hoppas han blir bättre så vill inte riktigt ta tag i det än.... lite bilder från första sommaren med grabbarna när allt vara bra och underbart! :)

Visst tusan har han växt till sig nu lillprinsen! ;)

 

Så här såg det mest ut.... Nelwin är precis lika dan idag, biter och busar med alla hästar trots att dom inte är ritkigt med på det! ;)

 

Hur kan man inte älska dom!!!?

 

Ja nehe, nu tar jag mitt pick och pack och drar till stockholm ett par dagar och hoppas min hjärna och alla känslor hamnar på plats igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01


I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D   V...

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag! Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läge...

Ovido - Quiz & Flashcards