Direktlänk till inlägg 14 oktober 2012

Träning och ösregn

Av E-K - 14 oktober 2012 16:14

Ja det var väl det som var tyoiskt för denna helgen!

Lördagen spenderade jag på utsidan av diverse staket och kollade in olika träninger här i kommunen. :) Jag tycker det är precis lika roligt som om jag vart med själv med en häst!

Började i ottan med Nataljas träning på röda faran! :) Och hilmans så intressant det var, fick ju även träffa n trevlig gammal stall kompis som jag bjussade på lite kaffe :)

Sen var det Signe träning på torpet och fick lära mig lite nyttiga saker där med.


Och idag var det min tur! Slängde in Angelo och selen i bilen och åkte till Jämjö. Vi skulle på körträning och vad kul det var! Angelo fick prova på att dra en 4-hjuls vagn. en riktigt fin och trevlig maratonvagn stod till vår tjänst. Jag och Angelo har aldrig provat det innan så jag var faktiskt lite nervös inför det. Men det gick kanoners! Och med det nya snällare bettet i munnen så fick vi otroligt mycket beröm för vår insatts! Men det var väldigt tungt underlag för han i padocken och med den något tyngre vagnen och två passagerare så blev han snabbt genom svett. 

Jag var den som behövde träna mig mest, både med hur jag höll och använde pisken, den hade en förmåga att hamna vilande på tömmarna när den inte användes..... Och min blick. jag ville väldigt gärna titta på min gula vackra häst framför vagnen och Camilla på pekade tydligt att jag nog allt skulle märka om han försvann! ;)

Fick ett roligt tips med blicken att fläta håret och fästa det i bh:n så jag inte alls kunde kolla ner på hästen utan upp och låångt fram :) Ja jag får väl prova mig på det till nästa gång! ;)


Som avslut körde vi en runda på asfalten så han kunde jogga ur lite slaggprodukter ur kroppen, och till en början gick det kanon bra, men sen helt plötsligt så började han krulla ihop sig och sätta näsan mot bogen och jag hade verkligen ingeting i tömmen längre!!!! :O

Försökte få han mer frammåt och tillslut sträckte han ut näsan och sökte stöd på bettet igen. Och han gick nästan konstant vänster ställd och gick verkligen inte att få högerställd utan tog jag lite i höger så förflyttade han hela sig åt höger, fortf vänsterställd! Super mjuki vän tömmen men stenhård i höger.

Och jag fick inte alls någon ordning på det. Men då bad den tokiga människan bakom att korsa tömmarna, att byta hand. och då ta mig tudan gick han att ställa åt båda hållen och jag hade en trevlig kontakt med båda tömmarna. Så det är alltså jag som är lite hård och stel i min högersida och då är det ju inte konstigt att han inte  kan ge efter i den sidan heller! Så det måste jag träna mycket på, att helst byta spöhand till vänster och skaffa mig lite mer känsla och kontroll över högerhanden! 

Hade igen fotograf med mig idag, men jag tror vi kan ha hamnat på kort ändå och jag hoppas jag får det snart! :)

Slänger in ett gammalt kort så länge från jag tror det är 2009 eller liknande...  

Nehe, in i duschen mella åskmolnen sedan blir det lite soffhäng med min saknade karl! :)


Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01


I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D   V...

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag! Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läge...

Ovido - Quiz & Flashcards