Direktlänk till inlägg 1 december 2011

1:a december

Av E-K - 1 december 2011 21:38

ja det är det idag, ingen adnventskalender har jag fått heller :(

Börjde denna dagen i ottan, 05.15 ringde larmet och 06.10 var jag på väg mot Statoil. Dagen för hemtentan var här!!

Otroligt jobigt att gå upp när det är beckmörkt ute!

Väl i skolan så kämpade jag mig igenom provet, kändes sådär. Vet verkligen inte alls hur det gick! Men håller alla min tummar att jag iaf blev godkänd!

började kl 8 och vid 09,55 lämnade jag in provet. Orkade verkligen inte sitta länge och pinas. Till slut kom mina åk kompisar ut dom med och vi tog då en runda på IKEA och shoppade. 4 Stolsdynor, två tofflor och tre små söta korgar att ha i badrumsskåpet. Prick 100 kr blev det och billigare än så kommer jag nog aldrig komma ut därifrån! ;)


Hem till pappa och hämtade min älskade Wille som jag fick sova utan i natt :( Somnade rätt snabbt ändå, hade ju vart på fondue på kvällen så vi kan väl säga att jag hamnade i paltkoma!!!

Så i em har jag bara slappat, åkte till hästarna vid halv sju och gjorde det viktigaste och så hade jag insläppet.

Stallägarens hästar står en liten bit bort så jag tog på reflexvästen och pannlampan och traskade iväg. PÅ väg tillbaka fick jag en massa vita flingor i mina ögon!!! :O Jajjamen, det snöade faktiskt den 1:a dec i år!!! Det fanns ju inga bevis på marken men det var riktigt härligt att vintern är på väg!

I morgon blir det ridning på båda ponnyna tror jag. Gammel på en ritkigt genomkörar runda och lill-prinsen får ta det lugnt men upptäcka en ny runda. Sånt hoppas jag han tycker är kul.


Nehe, ner med sista biten lussekatt (eller i detta fallet en lusse-snigel!!?) och en skvätt jordgubbste har jag med kvar. Sen ska jag minnsan sova tills jag vaknar i morgon!!!! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01


I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D   V...

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag! Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läge...

Ovido - Quiz & Flashcards