Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Födelsedag, jul och allt......

Av E-K - 20 december 2011 20:16

Ja, då var man ett år äldre! :)

Det var e mycket trevlig dag, börjades i skolan med en tråkig föreläsning ch sedan träff med gruppen inför seminariet idag... Gick fort och jag kunde dra med stackars Evelyn på Hööks en runda och köpa julklapp till Angelo. Det blev en ryktväska (Rosa och grå!?) Och lite nya borstar. Han ville itne Dela med lilla Nelwin längre! ;) Tillbaka igen til skolan för å hämta en till kompis, en st Jonna blev det denna gången... Vi drog till IKEA och jag fyndade en vacker byrå att ha i "matrummet".

  Har pysslat ihop den ikväll och den blev ritkigt snygg faktiskt!

Sedan vart det hem till mamma och pappa och stora syster kom med. Brorsan har ju dragit till Thailand, han kommer hem i morgon!! :) Sakanar dom jue... Ja där blev det go-mat, Oxfile med geggig potatisgratäng!! Det är ju så förbenat gott!!! Lite kladdkaka till efterrätt med, sedan hem till bästa Fanny på lite födelsedags fuka och då fick jag en present!! :O Cykle lampa som jag kan sätta på Wille när han springer i skogen om kvällarna, Två st, en i blå/vitt sken och den andra lös rött. Kunde både blinka och lysa med fast sken. Super bra!!! Tack igen ;)

Och idag var det dags för seminariet, körde hemifrån kl 07,15. Blä vad det är tråkigt! Kom iaf fram till skolan hade seminarie till kl 12, och så körde jag hem igen, med feber och hur mycket snor som helst!!! :O Hemm till pappa och Wille-dagiset, fick lite lunch i mig.

Sen var det stallet och hovslagarens tur, TRODDE jag!! När han var en halvtimme sen rindge jag och frågade vilken dag det var han skulle komma.. Han skrattade och sa att det var i morgon. Ingen ovanlighet att jag inte kommer ihåg hovis. Är super duktig på att skriva fel tider med :)

Men hästarna kom in, Angelo fick prova sina nya borstar, dom funkade bra. Sedan fick båda springa av sig lite i paddocken i lina. Dom har ju inte gjort mycket det senaste tiden utan bara gått i hagen, jag har ju haft alldeles för mycket med skolan!!

Angelo pinnade på som vanlig och tyckte det var skit kul, som vanligt ;) Men han är en ritkigt gentleman och även om han hoppar och skiter och skuttar å har sig så känner man inte något alls i linan.. Snälla, duktiga gamel gul! <3

Sedan var det Lilla Nelwins tur....

Och vem har bytt ut min ponny!?? Den jag hade i linan idag var pigg som tusan och galopperade frivilligt flera varv och viftade med benen och pep och alla andra trixs som han kunde!!

Eller så var det kanske någon som gav han lite framåtbjudning i födelsepresent till mig istället för i julklapp! :P

Men så glad jag blev och han såg så homlans glad ut med!! Så i morgon så ska jag ta båda två på varsin tur. Nelwin får ng på dagen innan det blir mörkt. Han har inte rikigt vant sig vid skuggor och som billysena ger när det är mörkt. Så vi ska ta det för hand nu någon kväll...

Och imorgon ska jag sova så länge jag bara orkar!! Så himlans skönt ska det bli.

Och på torsdag väntar klappjakten i stan med dom andra dårarna. Ja man lär sig aldrig! ;)


Hej på er och snart, snart god jul!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01


I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D   V...

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag! Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läge...

Ovido - Quiz & Flashcards