Alla inlägg den 9 september 2011

Av E-K - 9 september 2011 16:15

Usch ja nu börjar hösten på riktigt :(


Både Angelo och Nelwin har börjat med täcke ute om nätterna och får även hö på betet. Hoppas dom iaf kan gå ute 2 veckor till, men man får se vad som händer med vädret.

Två hela veckor har jag nu gått i skolan. Eller ja, hela och hela, vi har gått 3 dagar båda veckorna. Men det har varit mycket tufft att komma igång tycker jag. Var ju ett tag sedan jag pluggade.....

På måndag ska första arbetet in, ett referat på en artikel. Synd bara att artikeln är HUR TRÅKIG SOM HELST! Men men, det är första och när jag gjort den behöver jag inte tänka på det mer. Så helgen kommer att gå till plugg och skriva.



Har börjat leta lite sadel till Angelo med, fast nu blev det paus igen, han trampade av sig ena skon bak och mycket av hoven åkte med, så nu får han lite lugnt i hagen och en super dos B-vitamin om dagen och hoppas den växer till sig snart så vi kommer igång innan snön kommer! Är faktiskt lite små sugen på att tävla.. :D

Och på måndag kommer Nelwins nya sele. En nylonsele från Driveout, vackert brun och med läder padding så nylonet inte rör vid hästen. Jag hoppas den passar nu bara. Sedan msåte jag hitta en vagn som passar han lite bättre så vi kan köra på redigt nu i vinter när han får rid-paus. Har idag ridit han för 6:e gången. Fick låna en sadel av stall ägaren som låg hyffsat och absolut funkar att rida han i ett par gånger till denna hösten.

Till våren hoppas jag han har växt i sig en manke och massa rygg muskler, DÅ ska han få en riktigt sadel. Och antagligen alldeles egen med :)


Har tappat min mobil saldd med så kan inte få in korten till datorn :( men ska försöka ta med min vanliga kamera och fota gossarna nu någon dag! :)



Hej så länge!


Ovido - Quiz & Flashcards