Alla inlägg den 15 september 2011

Av E-K - 15 september 2011 18:44

Ja nu har lille Nelwin verkligen bilvit en duktig pålle!
I tis fick jag upp snälla Sofia på Angelo, en livlina på Nelwin sen hoppade jag upp och så begav vi oss ut i skogen. Är helt super impad vilken cool liten kille han är. Vi gick först längst vägen förbi våra hager. Där är han ju van att gå och bli omkörd av bilar. Sedan igenom en grind, jag hoppade av öppnade och hoppade sedan upp första gången från marken någonsin och han brydde sig inte alls! :D Sedan på en mysig liten stig, förbi en brunn i diket som porlade härligt. Den tittade han och lyssnade lite tveksamt på men traskade förbi som ingenting. Red en härlig liten krokig stig brevid Själagölen, en mysig liten sjö mitt i skogen. Där fick vi vända heltplötsligt på den pytte, pytte stigen vi gick på. Då knäppde jag loss oss och så fick vi gå först samma väg tillbaka. Och han tuffade på som bara den och tyckte det var kul att gå lite bland träden och stenarna :)

Ut på vägen igen och sedan hem, när vi red förbi grannens plåtskjul så rammlade lite kastanjer ner eller något sådant, båda hästarna hoppade till men Nelwin fixade det nästan bättre än gammle gul! :D bara älskar mina små guld hästar.


 

Angelo är nu ohalt, eller ja var, kom ut i stallet i morse och skulle rida med Sofia. Då var hennes hest svullen i framknät och haltade. Och när jag började borsta av Guling så var en bakbenet svullet med skrapsår :( hm, jag som hade en liten, liten plan att vara med på en dressyr tävling den 9/10. Ja vi får hoppas att det inte är jätte farligt med benet.


Och igår kom Nelwins nya fina sele som vi provade idag. Tog på han allt även tränset  med skygglappar, ut i padocken en sväng och sedan hängde jag på draglinor och en gammal träsvängel sm jag haft när jag körde in han. och han brydde sig inte alls. Antingen är han så underbar eller så har jag gjort ett bra jobb ;)

  Inte selen på denna bilden, glömde kameran hema idag och min mobil sladd är helt borta :(


Så nu ska jag leta efter en vagn som kan passa han och sadel till Angelo.

Helst hade jag gärna bytt både bil och släp med men får väl hia mig lite nu när man blivit student. Och om skolan tar jag någon annan dag när jag orkar tänka på den!! :)


 

Godnatt säger Wille och jag!!

Ovido - Quiz & Flashcards