Alla inlägg den 3 juni 2012

Av E-K - 3 juni 2012 23:06

Ja nu börjar det bli dags för Nelwin att lära sig hoppa oxå tycker jag, jag har ju löshoppat han ett par ggr innan men han har inte riktigt fattat grejen med det utan tycker det är mycker lättare att gå rakt in i hindret så att bommarna faller till marken och sedan kna man lite enklare kliva över ! :P

Så igår fick pojkarna hoppa lite, det var inte det enklaste att göra upp några hinder för det finns inte så mycker material på den nya ridbanan vi är på, men lite fik jag ihop.

Gammel gul fick börja för jag vet att han gör det mesta själv! Han värmer upp sig lite själv medans jag bygger bana och sedan bara rullar han på varv efter varv själv. Om jag går in på "hoppbanan" och höjer hinder eller så så byter han varv och vänar tills jag är klar igen innan han kommer på det. Han är en förståndig karl den där Angelo! ;)


 

Och hoppa det kan han! :) Här är det sista hoppet tror jag och det hamnade på runt 1,05-1,10, såjag är rätt nöjd :) Han är som en liten studsboll när bommarna höjs upp!

 

Och en liten bild på lilla Newlin med!

Han har nu förstått att man skulle hoppa över bommarna, men han bjuder inte särsklit mycket på det själv utan man får hjälpa han lite på den fronten, där av inga kort, och det som blev, blev som det blev! :)

 

Men jag tror att detta hindretkan ha legat på 50-60 cm kanske? Så visst kan han med hoppa :)

Så nu ska jag bara fixa fram en bra hoppsadel åt han så ska han få visa om han kan flyga med en ryttare på ryggen! :D


Nehe, sovdags! Ska åka på frukostdate i morgon med följden av en lång härlig sommarlovs-ritt med mina gula pojkar, det är en bra start på ett sommarlov måste jag säga!! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards