Alla inlägg den 10 juni 2012

Av E-K - 10 juni 2012 22:41

Ja den gick fort men var samtidigt lång...



Började i fredags med hovslagaren kl 08,00!

Hämtade grabbarna grus i hagen som ännu inte var riktigt vakna!

Smidigt att sko dom då för om dom skulle varit bråkiga så hade dom ju varit för trötta för att göra något ;)

Men min guld klimpar är så duktiga och även att Nelwin var nr 2 ut i sko ordningen så somnade han under tiden.

Ja det är tur att kjedjorna  håller upp huvudet på han! ;)

Sedan slängde jag in Wille i bilen och körde till andra sidan Karlskrona kommun för att dumpa han på sitt helg-kollo. Han trivs bra där med några golden brudar som håller ett öga på han, och han ahr en stooor gård arr hålla ögonen på!

Sedan var det hem igen och packa det sista för att bege oss mot TEJVÄTTERN!!!

Ja nu var den dagen här igen.

Syster och jag körde upp mot Motala och fammåt kvällen var vi där, och i vanlig still styrde vi stegen upp mot torget för att hämta ut våra startlappar och fynda i tältet!

Ett par über schnygga cykel brallor med vadering i rumpan hittade jag för ynka 199:- så det nöjde jag med med för denna gången. Och som vanligt efter det gick vi till hamnen och tok laddade kolhydrater med Motalas godaste pasta.

Hem till huset och vila upp oss.

10,48 gick vår start och det var fin väder då. Tidigare på morgonen hade regnat så var lite små kaxiga och glada att vi slapp det.

Men när vi kom till 8 mil så kom haglet och regnet och vinden... ja allt jäkelskap man kan tänka sig! Men vi kämpade på ändå och tillslut blev det bra väder igen.

Jag var inte alls lika trött denna gången utan kunde dom sista 2 milen rejsa förbi ett par även i uppförsbackarna! Och sista milen var en fröj, nästan bara ner lut hela vägen in till mål! Vi hade som mål att slå förra årets tid som var 5,28 och det gjorde vi! Med en hel halvtimme dessutom! Ja då vart jag löjligt lycklig över min lilla medalj och kunde sussa gott! :)

 

Så här nöjda, glada, svettiga och trötta var vi tillbaka i huset!

Äntligen hemma har jag hämtat lilla kotten och klappat hästarna. 

IKEA, ridning och jobbmöte inför sommarjobbet blir det i morgon! 


Vad härligt det är att vara hemma igen!! =D

Ovido - Quiz & Flashcards