Alla inlägg den 7 januari 2013

Av E-K - 7 januari 2013 22:54

Ja det tycker jag att det har varit hittills setta året.
Igår tog jag en härlig barbacka tur på Angelo och Wille följde med på en räcer runda. Dom tycker så mycket om varandra och har riktigt kul! Efter turen provade vi torrschampot i den tidigare vita svansen. Och tusan så bra det var. Har tidigare tvätt svansen med först en runda jodopax, efter det en skvätt skimmel schampo och avslutningsvis en riktig omgång med grönsåpa. Och även efter det har den vart smutsig. Men med torrschampot var det bara att spruta på den torra smutsiga svansen och arbeta upp ett skum. Egentligen skulle man bara torka svansen ren med handuk, men jag ville inte riskera att lämna något i svansen så jag sköljde av den ordentligt ist. Och den blev viiiit! Så det schampot ska det inhandlas mer av!

Idag tog vi padocken och en bunt bommar, och han pinnade på bra gammel gul! Han tycker det är kul och nu efter många år känner jag mig laddad och sugen på att börja hoppa igen! :-) så jag hoppas vi hittar någon trevlig och rolig att rida för!

Ovido - Quiz & Flashcards