Alla inlägg den 15 januari 2013

Av E-K - 15 januari 2013 18:10

Ja i natt kom det massa ny snö fallandes och vi bor åter igen i ett viner landskap! Det är väldigt mysigt och trevligt när det håller sig ljust och fint men börjar bli trött på kylan!

Idag tog jg och Malin en förmiddagstur i skogen och efter 200 m hade bådas fötter frysit bort... men men, bara att fortsätta!

 

Vi hade fått förklarat en ny runda som vi tänkte prova på. Och visst lyckade vi ta oss runt! Men det är lite tråkigt nu när dom hunnit ploga vissa av grusvägarna, går knappt att göra något annat än att skritta. Och idag hade mr Gul så mycket energi så det räckte och blev över! Han var inte det minsta nöjd med att bara skritta och trava lugnt och kontrollerat! Nej,så han körde själv med lite galopp på stället och lite piaff när jag bad honom att stå stilla. Jag trodde han skulle bli lugnare och trevligare med åren!! Men tusan så fel jag hade! 

Så i morgon efter min stora tok tenta så ska jag antingen leta upp en bra oskottad väg eller så får vi ta ett riktigt arbetspass i paddocken så han blir av med all sin energi!

 


Letar nu oxå efter en medryttare som kan hjälpa mig med han några dagar i veckan. Är så tråkigt när tenta veckorna börjar får då hinner jag knappt klappa på han. Inte konstigt att han samlar på sig en massa energi!

I veckan åker pälsen av på han med och nya dojjor ska på, sedan är vi redo för våren! =)

Nehej, återgå till lagboken en timme till, sedan ska jag lämna Wille hos pappa och åka raka vägen ut till R för att plugga lite till innan jag hoppar i säng och hoppas på att allt jag läst fastnar undertiden. I morgon drar vi till Kalmar redan 06,15!!!! Sedan har jag "lov" en hel vecka innan nästa kurs startar! Bara några år kvar sedan är jag FÄRDIG!!!! :D

Ovido - Quiz & Flashcards