Alla inlägg den 4 mars 2010

Av E-K - 4 mars 2010 13:47

Det är riktigt härlligt väder iddag. Satt ute en stund och solade mellan boxarna blev mockade :) Blir så lycklig av lite sol.


Gårdagen fick lille Nelwin vila, gjorde inget alls med han förutom ut-in till hagen. Och igår var det lite ändrig på det hela. Jag var iväg så det är första gången Ola tar in hästarna själv. Och Nelwin hade skött sig perfekt. Duktig liten kille han är.


Har nu försökt få tag på någon som skulle kunna hjälpa mig å träna. Det var ju ett par år sedan jag tränade Forsmanship aktivt (ca 7 år!!) Så lite hjälp på traven behöver jag nog. Angelo har jag aldrig "tränat" han har liksom var snäll och följsam hela tiden. Men det skulle nog inte skada att göra lite alvar på hans sida med.


Så nu hoppas jag att snön kan försvinna så vi kan börja träna på riktigt. Både kunna åka iväg och träna och rida ut. nu kan man inte göra så mycket mer än å skritta på glashala vägar och det är inte så roligt längre :(


Ska se vad jag hittar på med guldklipmarna idag. Tror Nelwin ska få smaka lite på bettet idag med och Angelo ska nog få dra lite. Vet abra inte var, padocken är sten hård av snön så man kan itne gå där alls. Angelo är rädd för å halka så på grusvägarna blir det inte bra heller. Ända vägen som är fin grus väg är bort till brevlådan. Ca 300 m. Blir väl att vi får gå/springa på den några gånger fram och tillbaka. Grannen kommer tro det slagit runt fullständigt ju! :)



Ovido - Quiz & Flashcards