Alla inlägg den 30 mars 2010

Av E-K - 30 mars 2010 15:35

Japp då har det hänt mycket igen.


I söndags var jag i Kalmar med Natalja och Latin, dom debuterade i Medelsvår klass i dressyren.

Det gick kanon för å vara debuten. Men att dom kom sist gjorde inte mycket :)


Det är riktigt kul å vara ute på tävlingar å titta på alla hästar och prata med folk. Så Natalja och jag bestämde att jag skulle ta tagi dressyren med Angelo så jag med kan ut å åka lite :) Och jag är verkligen sugen. Skulle egentligen bara behöva en ny dressyrsadel som passar, ett riktigt släp så prinsen kan åka bekvämt till tävlingarna och en bil som kan dra släpet med. Men vi får väl börja med en sadel, med mitt nuvarande ekipage kommer vi iaf iväg, om än inte så bekvämt :)



Och idag har jag varit riktigt busig :) Selade på Angelo, gav mig ut på åkern och spändeför vagnen. Gick ett par varv med han. Sedan blev jag modig och hoppade upp. Fy fasiken vilken härlig känsla att åka bakom sin häst för första gången. Kanske bland det dummaste jga har gjort någonsin, men jag tycker jag känner han så väl och vi har tränat på så mycket. Och om han skulle bli rädd eller så så vet jag att han inte gör mera än å hoppar till å stannar. Så helt ensamma var vi hemma på åkern och körde runt. Så det blr till å ta tag i körningen med och ut på tävling med det med kanske så småning om.

  

Nelwin fick prova selen med. Men det var nog inte riktigt hans stl. :D

  

Och så lasttränade vi lite idag med. Provade att skicka in han men han fattar inte riktigt det än så vi för fortsätta med att jag går med han in och sedan träna på att han ska stå kvar medans jag går bak och stänger. Funkade rätt så bra idag. sta ta en stund med släpet i morgon med tror jag. Så han är säker på lastningen tills vi ska iväg på träningarna. Längtar sååå till Silverhallen. Så jag kan ut å åka med lill prinsen på ängen med sen..


Då är jag nog lycklig tror jag :D

Ovido - Quiz & Flashcards