Direktlänk till inlägg 11 november 2011

Fredag hela dagen

Av E-K - 11 november 2011 21:23

Japp på var det fredagen 11.11.11

Och den blev bra.

Började dagen med en skål havregrynsgröt, vilade på soffan en stund, sedan gav sig Wille och jag ut på promenad ca 1 1/2 h. Är lite stolt över mig själv för jag joggade ca halva den tiden och resten var skogsteräng så det var jobbigt bara det. :)

Sedan hem och ner till hästarna, då fick jag så vansinnigt on i foten så jag kunde varken stå, sitta eller köra bil :(

Det är den där dumma märlan jag har i "fotknölen" efter min lilla olycka för 10 år sedan. Den känns nästan som om skinnet har växt fast i den men inget som syns från utsidan :( Kan vara så att den börjar växa ut från benet den sitter i och attdet då känns ut i skinnet kanske? Jag vet inte, ringde mamma och hon tyckte jag skulle fixa en träff med ortopeden och kolla upp det. Detta har nu hänt 2 ggr på 3 veckor, idag då efter lång och kämpig promenad, förra gången hände det på en förfest när jagsatt helt stilla!?

LÄskigt som tudan och jag hoppas det går över för jag vill itne opereras igen!!!! :(


Så det blev bara lite stall sysslor idag mockning och det, sedan kånkade jag mig ut i hagen och gosade lite emd min fina pojkar. Det är rätt skönt faktiskt att dom går själva. Dom trivs bra med varann även om dom bråkar lite ibland. Nelwin hade behövt en snäll yngre häst att busa med men tyvärr kan jag inte välja vilka hästar som ska bo i stallet!


Efter det hasade jag mig in i duschen och vidare in till stan på en date med min underbara Johanna som jag inte träffat sedan i våras! Hoppas få med henne ut till hästarna någon dag. Det är ju tack vare henne som jag idag äger Angelo. Hon hittade annonsen på han. hon ringde och sa att vi ville prov rida han, sedan ringde hon och sa att jag tog han innan jag ens visste det själv! Och tänk så rätt hon hade!


Dagen v  hämta hem han var lång och dryg men ack så rolig! Började run 4-5 på morgonen, ner till skåne och hämtade min guldklimp, tillbaka till Nättraby med han. Lastade ur och gav han mat och bad tjejerna i stallet brevid kolla till han under dagen. SÅ kastade vi oss iväg upp mot Göteborg någonstans för att hämta hem hennes spanjor! Jag tror vi var tillbaka på stallbacken vid 00 någon gång. Sedan sov vi nog ett dygn innan vi på riktigt kunde prova och beskåda våra nya kärlekar....

Ja så började vår historia!


Nu blir det lite soff häng igen sedan sova för imorgon tänkte jag gå upp tidigt med lång promme, rida båda hästarna, upp till Brömsebro för att lämna WIlle hos Ola och hämta släpet och min vagn. ÄNTLIGEN!!! Sedan blir det kalas för hela slanten med tjejerna och förhoppningsvis hittar jag min mössa med så jag har något att titta på hela kvällen! ;)



Puss å kram :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01


I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D   V...

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag! Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läge...

Ovido - Quiz & Flashcards