Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Fattig..

Av E-K - 15 november 2011 18:41

... ja det blev jag idag efter att ha betalt mina skolböcker :( Nu får man minsann snåla t två veckor! Men tur iaf attt hästarna har mat och strö hemma, och Wille har med mat så det räcker ett bra tag framöver. Bara jag som leva på knäckisar :)


Idag tog jag lille prinsen Nelwin först, borstade av han lite snabbt och på med reflexerna. Jag tog min fina väst och pannlampan på sen gick vi på skogspromenad! Det var både mysigt och läskigt att vara där ensam med han mitt ute i mörkret. Han var kanon hela rundan, såg hur han sänkte huvudet och kollade in var han skulle sätta fötterna och bara traskade på. Jag tyckte ju då att det var lite läskigt oxå så jag visslade och sjöng för fullt! Konstigt bara att jag hela tiden gled in på "små grodorna"!? :)

Sedan var det Gamel Gul´s tur, på med lindorna och boots fram, plockade fram ett par galopp bommar och nu skulle han få jobba!

Börjde värma upp i skritt och mycket ställning, böjning och öppnor. Sedan bara några varv i tav innan vi gick över till galoppen. Kom på mig själv att jag började med vänster galopp, det är ju hans bästa varv så fick göra en snygg övergång till andra varvet och bytte galopp. Det var himla svårt för han att gå jämnt på volten i höger. flöt iväg och veck in halsen. Och galopp bommarna struntade han fullständigt i och bara rusade över och fick nog in 2,5 språng där jag hade planerat 1. Men det är bra nu vet jag att jag måsta träna på att länga galoppen på han. Bytte varv igen och nu blev det riktigt bra med bommarna och galoppen! Skuttade över första bommen, ett galopp språng, och skutt över sista bommen. Och jag kände hur han koncentrerade sig och tog i för att räcka över.

Får nog korta lite mellan bommarna ett par gågner innan han kan ta 1 språng på 6 meter.

Gutt nu har vi ännu en sak att öva på! Och så är jag otroligt glad att vi lyckades med allt detta barbacka! :) wihi vad vi kan!!! :D


Men nu vill jag verkligen att min sadel ska komma så vi kan börja lära oss rida i den ordentligt med inna nästa års tävlingar börjar! Nästa år kommer bli kanon!



Nu: MAAAAT! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01


I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D   V...

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag! Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läge...

Ovido - Quiz & Flashcards