Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Jägare

Av E-K - 18 november 2011 22:05

Japp, dom hittade vi skogen idag :)

Skulle prova em väg och försöka komm till "Galoppbacken" och slippa rida så otroligt mycket på asfalten. Men jag förstod nog inte ritkigt vilken väga Anna menade med "rakt fram" :) för vi hittade ingenting. Den lilla stigen ledde oss bara rakt ut i en typ björkplantering som var så tät att vi inte kunde fortsätta. P¨väge ut dit blev vi som hastigast ställd av en jakt hund. Men jag sa till den lilla vovven att vi var inget att jaga, vi var ju bara en liten häst vilse i skogen! ;)

När vi sedan hade vänt ute på planteringen så fick vi går tillbaka mot hunden, och då hade två jägare kommit dit med. Men dom var trevliga och det verkade som om dom var ute i skogen mest för å snacka skit än för att skjuta något.

Så jag och Angelo fick rida en runda från andra hållet när vi väl hittade en väg vi kände till.

Han  är tok pigg nu, lite väl taggad ibland tycker jag. Måste ta tag i han ordentligt för att hans ka sluta gå som en giraff och bara vänta på galoppfattningen. Så fort jag  satt ner i traven som tex när jag skulle byta sittben, då betydde det heltplötsligt galopp? Och när jag skulle sätta mig ner och jobba lite med han i traven så ville han hellre pyssla med galoppen. Jag måste verkligen rida för någon snart för jag blir så frustread och arg när han gör så, jag vet att det är

jag som inte gör ritkigt rätt heller. Men han behöver ju inte jävlas fullständigt med mig!

Så nu ska jag ge fanken i paddocken där vi ndå bara blir ovänner, utan ut i skogen så han får springa av sig och bygga lite skogs muskler istället,

Och jag är helt kär i min fina sadel :) Får nog åka och göra den vidare snart, men än så länge så verkar ANgelo inte ha något emot den alls.

Så ja nu kanske han och jag ska avlägga ett nyårslöfte tillsammans! ;)


Åkte in till FInnveden och Ola i em, vi skulle åka och köpa dop present till lilla Hilma på söndag. Jag fick sitta och titta när han lagade en lastbil som kom in i sista sekunden. Den lastbilen hade en supper söt liten ljus vovve som jag kunde kela lite med tills dom blev klara. Han kunde våda dansa och nysa på komande! :D


Efter presenten tog Wille och jag oss en tur på Rosenholm, inte slingan som vi gjort innan utan gick runt ca 40 min på hela området. Det var ritkigt mysigt att gå där och smyga runt lite. Och Wille var nöjd och glad över att strosa där lite.

I morgon ska jag försöka vara strukturerad och holla mig till det.

Upp kl 8, gå 2 h med Wille tänkte jag. Sedan hem och äta frukost, vidare till stallet runt 11. Rida Angelo, gå ut med Nelwin en runda. Räknar på att vara hemma runt 14 igen. Då blir det måla naglar, duscha, käka lite. Åka med Wille till MoP och sedan vara inne hos syrran senast 17,30 för sedan blir det kalas!


Ja jo jag hoppas jag orkar detta i morgon med bara! ;)


Nu lite till Idol sedan nana kudde, Natti Natti!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01


I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D   V...

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag! Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läge...

Ovido - Quiz & Flashcards