Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Bra dag idag..

Av E-K - 24 november 2011 20:07

Ja, det tycker jag nog det har varit. Var i stallet kl 7 och fodrade och släppte ut de små kräken. Med 9 hästar i stallet går det inte så snabbt. Och så är stallet lite dumt byggt så det är bara min två gulingar man kan ta samtidigt, och det drar ju ut på tiden lite yttligare!

Sedan mockade och fixade jag allt, Wille och jag hade gått till stallet så vi gick hem och käkade frukost och sov en stund till innan jag åkte ner och red. Och idag tyckte jag han kändes kanon!

I måndags var ju Fanny och red igenom han, tis löshoppades han. Inte jätte högt men hyffsat. Han hade lite svårt med avhoppet då jag gjorde det när det var mörkt ute och bommarna kastade skuggor på marken så det tog ett par gånger innan han fate vilken bom det var han skulle hoppa över :) Igår longerade jag han i kanske 10-15 min. Mest för att ruska igång kroppen lite på han, ville helst inte att han skulle vila så det blev det bästa. Hade vart i skolan på morgonen och gjort en muntlig debatt examination, och sedan hem och ut med WIllgot och sedan in till bibblan för lite studerande med klasskompisarna. Så det blev en sen kväll igår.

Idag blev det i paddocken igen. Sparkar lite på mig sjäälv att vi hamnar där jämt! Mne idag kändes han jätte fin.

Tog inte så lång tid innan han blev jämn och fin och släppte inner. Gjorde väldigt mycket olika linjer, volter serpentiner. Red rätt upp med från båda hållen, är ju skit svårt att rida rakt! Och sedan lyckades vi med lite slutor och ett par halv dana skänkelvikningar. men har du gjort övningen engån så förekommer han mig och börjar med skänkelvikningen utan att jag gjort något. Då fick jag lura honom och gjorde tex en volt åt andra hållet eller en halt osv.

Måste ha någon som tjatar lite på oss från marken! Det är ju så dumt om man tycker det känns bra men det hela egentligen är skit!!



Nehe, gräva ner mig någon timme till i politik böckerna innan det är dags för sängen och sedan fodring i morgon igen! Och morgon kväll är det jul-mys med JHS hos L8 i stan.. Ska bli himla trevligt och gott!!

Och så har jag bokat uteritt båda dagarna i helgen med en av tjejerna i stallet med. så ja denna helgen kommer nog bli bra trots dom trtåkiga böckerna!!! :S ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01


I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D   V...

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag! Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läge...

Ovido - Quiz & Flashcards