Alla inlägg den 15 januari 2012

Av E-K - 15 januari 2012 14:48

Japp, det var det idag i dubbel bemärkelse!

Sara och jag skulle rida ut idag med gulingarna, och när vi kom till stallet så var Anna och dottern i full gång med att göra i ordning deras hästar, och en tjej från ett annat stall skulle följa med dom så vi tänkte hänga på dom. Och sedan kom en till tjeje från stallet och skulle med så vi blev 6 ekipage som gick på tur! :)

Det började väl sådär.. Nelwin blev väldigt stressad av att gå först och höra hovklappret från alla dom andra hästarna, så han små sprang och levde loppan. Det var ju FÖRSTA gången han var ute med någon annan häst än Angelo. Vi komm upp till Sandras lilla stuga och då blev det för mycket: dom eldade på tomten så det luktade konstigt, hunden var ute och så hennes sambo reste sig nog upp tror jag. Och med allt klapper bakom honom eftersom vi gick först, så blev han så rädd så han snurrade ett varv, och jag hamnade på marken. Årets första avramling och första gången jag åkte av Nelwin!!

Jag gick och fångade in han och så hamnade vi på kort :)

Sedan höll vi oss längst bak resten av rundan, och det föll den lilla pojken mer i smaken. Där kunde han traska i ro utan att något jagade han :P

Vi lyckades även med en liten galopp, och nu är han verkligen duktig!! Han fattar galopp när jag säger "GAAALOPP", nu ska vi bara träna på fattningarna.

Så resten av rundan gick ju kanon! På tillbaka vägen hoppade jag som vanligt av när vi kom till asfaltensåg jag att han var jätte svettig:(

Må tro det har varit stressande för han med alla desa hästar som var med. Men det slutade lyckligt och han är en erfarenet rikare!! ;)

Men nu känner jag att allt står nog inte rätt till i nacke/skuldror/ ryggen på mig. Får åka hem till mor och se om det hjälper att hon tejpar eller så får jag väl åka in till akuten och röntga. Usch ja, det är nog dags att börja med säkerhetsväst kanske!?? Och en hjälm måste jag med ha, den fula sammets hjälmen jag har nu är inte bekväm för fem öre och jag ser ut som en svamp i den!


Och igår var Wille och jag på tur till Marika i Torhamn. Det belv hundträning, super god omelett och massa täckes klämmning!! Åh jag bara älskar att gå omkring i hennes lilla kryp in och känna på alla täcken och kläder. Så nu har vi sett ut varsinn kollektion till mina hästar och det blir RAMBO DUO till båda ute, kanon med liners i så det blir tre täcken i ett bara där. Och så lite skrittäcken och transport skydd o matchande färger. Dom kommer bli überschnygga!! Så nu blir det hårdträning til sommaren så vi kan visa upp vår fina sponsor! ;) hihi,


Nä nu måste jag åka till mor och far och kolla upp min baksida  :( Och i morgon börjar skolan igen!!

Ovido - Quiz & Flashcards