Alla inlägg den 28 januari 2012

Av E-K - 28 januari 2012 10:23

Ja tiden går verkligen hur fort som helst nu!! Mycket att göra i skolan, och nu börjar det bli svårt med! Juridik är ändå rätt bra för det är rätt mycket som är svartb på vitt, men alla svar har oxå "å ena sidan och å andra sidan". Så inte riktigt så lätt som jajg trodde från början!

I torsdags em ble v det bus galopp på snö åkern, fast vägen dit var lite otäck! Först red jag oc en tjej från stallet bort på asfalten och in i skogen för en härlig trav. Vi vågade inte galoppera där för vi hade inte riktigt koll på var isen var. Sedan red vi tillbaka på asfalten för att komma till ängen. Då blir hennes häst rädd för något på en uppfart och backar ut i vägen, precis då kommer det en bil. Antagligen sover hon eller pratar i mobilen men hon började inte bromsa förrens 1 m ifrån hästen. Mitt hjärta hoppade högt och jag såg kraschen framför mig!!

Men dom hoppade undan och ingen skada skedd, bilen stannade en bit bort, och vi båda två sa att nu kommer vi få skäll för att vi rider påvägen. Men icke, det var en tjej som hoppade ut ich var alldeles skakis. Hon kommer nog hädanefter alltid att ta det lugnt i kurvor och inte göra det som hon gjorde då!
Väl ute på ängen så fatar jag och gammel gul galopp, då hör jag bakom en massa tjut och någon som skricker att vi inte får vara så långt bort!. Vänder mig om och ser den stora hästen hoppa och skulla occh var övelycklig, och ryttaren skrattade och försökte hålla i sig! haha, tänk vad lite snö kan göra även hästarna lyckliga!
Till slutt kunde vi få till ritkigt trevliga galopper och jag kände att det var väääldigt jobbigt för Angelo! :)

Vi vände hemåt igen. Sen fick jag spurta iväg och hjälpa Fanny hämta möbler i K-hamn, skit snygga grejer och till fynd pris fick hon det med!
Hade Nelwin lös i padocken innan ridturen med. Han fick springa och busa lite, och hans största nöje verkar vara att äta snön! Han springer med nosen i marken och med öppen mun.. ja han är verkligen inte som han ska vara!


Här kommer lite filmer på han:

Först lite trav..


   

Och här lite härlig korsgalopp och bus! :)


 

Nehe idag ska jag rida båda pojkarna tänkte jag. Och båda skulle få besöka ängen med hoppas jaqg! :)

Ikväll vet jag inte vad som händer och i morgon är det invigning på Öljesjö ridhus. Och efter det blir det nog bara läsning tror jag. Behöver gå igenom köplagarna igen och förbereda mig inför familjerätten till måndag med..

Woho, ut och kasta snöboll nu !!!!!!!!! 

Ovido - Quiz & Flashcards