Alla inlägg den 1 februari 2012

Av E-K - 1 februari 2012 22:17

Ja denna dagen började i ottan med seminarium i skolan. Tror vår kära lärare hade ätit liiite för mycket socker idag :) ;) Men det är så roligt och han så otroligt duktig och pedagogisk jämfört med andra lärare vi träffat på.


Hem och hämta Kotten hos far, och ut till stallet och fixa allt.

Hem och så kom underbara Fanny med min nya lampa. Igår när vi fikade tittade hon plötsligt upp och utbrast: "Åh, en sådan lampa är det ju jag vill ha!"

Ja varsegos, bara taden, jag vill inte ha den! Och jag sa att jag vill ha en mer romantisk liten lampa i typ smide eller liknande kristall lampa. Och vad för lampa ville hon bli av med då!?? Jajamen..

Så idag svängde hon in och vi bytte lampor, :)


Tillbaka till stallet igen och ut på snö tur med en tjej från stallet. Tänk vad skönt att man har en så lätt broddad häst! Han håller upp tassarna helt själv så man sliper slita ihjäl sig.

Och fy tusan så pigg å busig han var. Hade jag släppt han så hade vi nog sprunigt än! ;) Men vi försökte ta det banans och fick tänka lite med byten och något försök till öppna. Snart frustade han nöjt och halvhalterna satt bara jag spände magen och tänkte till! Underbart när det går som det ska!

Tillbaka i stallet fick dom andra kusarna med komma in för mat.   

Angelo fick stå modell eller provdocka till ett par nya täcken jag fyndat till verkligen super pris!

Hade köpt  stl 135, för det är Nelwin som behöver nytt, Angelos nya fina Rambo duo är nämligen på väg!!

Inne täcket satt super på gammle gul så han fick inviga det i natt, och så var det bara ett snyggt ute täcke 150g tror jag det var, och lillprinsen fick bli nästa man till posering. Och aj aj aj vad stort det var! :O Ja det utetäck var då inget 135 täcke det inte. Men får slänga på det på Angelo i morgon och se hur det passar han.


Och ny verkar det inte gå ihop sig längre, hade tänkt flytta hästarna på fredag men det väntas Rysk vinter med 2-3 dm snö, så nä då lär det inte bli av. Och morgon kanske jag hinner, frågan är bara om jag vågar köra med min skit bil? Den är så otroligt lätt att han knappt tar sig fram på vägarna nu med all is. Hur blir det då med släpet!? Får nog ringa syster och blinka lite åt hennes bil istället ;)

 

Här Angelos ny box, den är så stor så hela kom inte med på bild. :D

Och imorgon blir det lägenhets tittning med. Blir mycket spännande!!

Och en liken söt bild på min katt Klådan oxå, vattnet i hennes lilla skål är tydligen inte alls lika gott som Willes! :)

 


Nehe, hopp i säng!

Ovido - Quiz & Flashcards