Direktlänk till inlägg 5 januari 2013

Shopping

Av E-K - 5 januari 2013 13:19

Ja igår blev det shopping på hög nivå! Eller nja, inte för mig. 4 ynka linnen kom jag hem med och ett par skor för mina gick sönder :(

Igår tidigt på morgonen styrde jag och Rille bilen mot Växjö för att kolla in Grand Samarkand. Jag har hört mycket om det och vet många som varit där så nu var jag tvungen att åka dit!

Först gjorde vi ett stopp på Börjes i Tingsryd, Rille skulle ha nya ridskor och jag passade på att köpa torrshampo. Tycker itne riktigt om att blöta ner Angelo i rumpan nu när det är kallt, och hans vita svans ska ju helst vara vit även under vinterhalvåret :S så jag får se om detta funkar! Och så köpte jag silikon tejp tror jag det hette. En slags linda man kan linda om bettet och själv bestämma ur mycket gummikänsla man vil ha på bettet. Ska prova det på hans körbett tänkt jag och se om vi får ordning på styrningen med det!


Och sedan kom vi fram till centret. och vilket ställe!!! Hur mnga roliga affärer som helst ju! Vi trodde det skulle var avklarat snatbbt men 5 h senare var vi äntligen påväg hem! Mendet var väldigt trevligt att vara på utflyckt och det gör vi nog snart om!

I förrgår var vi ute på rejs sunda jag och Malin på hennes tant. Och vilken upplevelse! Båda hundarna var med och det var väl det minsta problemet att ha koll på. Hennes madam hittade en stig hon ville undersöka när vi kom i fullfart på fina grusvägen. Så hejhopp var dom på väg ut i skogen över stock och sten medans jag och Angelo stannade på vägen och fundera på var vi skulle börja leta efter dom först!? :D Men strax kom dom tillbaka och vi kunde fortsätta som planerat. 

När vi var nästan hemma igen och hade bara dom härliga grusvägarna kvar hörde vi maskiner... Mötte en lastbil som vi pratade lite med och det visar sig att dom lägger vatten ledningar genom typ hela Blekinge eller vad det nu var. Så dom kommer köra sönder våra ridvägar fullständigt :(

Lite tråkigt, men vatten är ju bra så får tänka på det istället! ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01


I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D   V...

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag! Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läge...

Ovido - Quiz & Flashcards