Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

Fredagsmys!

Av E-K - 18 januari 2013 16:13

Ja det var det verkligen idag på hög nivå!

Vaknade efter en liten sovmorgon helt perfket utvilad och på väldigt bra humör!

Åkte ut till stallet efter att ha intagit lite frukost och började med att mocka och fixa allt för jag vet hur frusen man är och vilken storhemlängtan man har när man är frusen efter en ridtur.

In med guling och på med broddar och annan ridutrustning. Idag blev det tränset med det 3-delade bettet och fasta ringar. Har funkar rätt bra på det med "fipplar" rätt mycket med det. Så har mest hållit oss att rida på hacket och det raka tränsbettet- Även provat att rida på postkandaret men fick inte någon riktigt bra känsla med det. Funkar mycket bättre i körningen!

Sedan var det på med ländtäcke och ett fleece-täcke till mig! :)

Sedan tog jag och mina fina pojkar en låång runda i skogen!

 

Jag tycker inte det är jätte spännande att rida i skogen och letar efter stigar när det ligger snö ute, men idag hade vi nästan inget val. Den andra stigen ut från gården har vi ridit så mycket på så vi fick chansa lite.Gick väldigt bra och littar fullt på min gula bergshäst! Enda olyckan som skedde var att vi numera är en reflex boot kort! ;)

Vi komm ut till den fina grusvägen där vi som oftast har tagit höger, idag tog vi vänster och hittade en alldeles fantastisk lite grusväg som var som gjord för att galoppera på! Vi har bara ett par brodd i varje sko och inga sulor på just nu så då är det kanon när man hittar en väg som bilarna har kört liite på så att snön bara är lite packad och inte så hal. Tränade byten och några fick vi till men sedan orkar han göra dom korrekt mer. Får träna lite mera på det! ;)

Sedan kom vi tillslut hem och guling var sjöblöt, måste klippa han i veckan som kommer! Så på med alla fleece täcken vi hittade: Note to my self: behöver ett fleecetäcke med hals! 

Han fick äta sin lunch inne i värmen och jag hoppas han blir utsläppt när han torkat, om han nu gör det! ;)


Nu blir det att bada upp värmen igen innan middag med älskade brodern som äntligen kommer hem och hälsar på igen! Så det har bara varit mys hela långa dagen! ;)


Trevlig helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01


I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D   V...

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag! Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läge...

Ovido - Quiz & Flashcards