Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

Vansinnig!

Av E-K - 6 mars 2010 15:52

Denna löradg började helt underbart efter en myckt trevlig kväll igår.

Åkte ner till goda vännerna Linda och Matin för fruksot och en promenad med vovvarna. Efter 45 min promenade åkte jag hem och fixade lite potatis för stora syster skulle komma på besök med med lunch.

Var gått med varmrökt lax kall gräddfilsås med citronpeppar och dill i. Efter det skulle vi ut på promenad med hästarna.

Första gången Nelwin skulle gå genom byn med bilar nära inpå så vi tog med Angelo som moralsikt stöd och att han med skulle ut å lufsa lite.


Då dyker den är j-vla idioten upp. Han kommer mot vårat håll i sin bil. tokkör och sakkar absolut inte ner när han närmar sig hästarna. Vi hade ändå stannat till vid kanten för att Nelwin skulle se att bilen kom och hur Angelo reagerade på den. Det gick bra trots allt.


Efter några få minuter ör vi en bil bakom oss, och ser två bilar komma framifrån. Vi går även i en nerförsbacke. Vi går in på en liten avtagsväg till ett hus och stannar med hästarna. Jag börjar lungt och försiktigt "veva" med armen så att bilen bakom ska sakka, både för hästarnas skull och för att han fick möte i smal väg i nerförsbacken. Men det skiter han fullständigt i och kör förbi och håller dom 70 som man får på den väge. Dom mötande bilarna slänger sig åt sidan och nitar. Tittar förvånat och sedan kör dom väldigt lungt förbi oss vinkar och ser glada ut.


Snart kommer fartdåren tillbaka och jag bestämmer mig för att gå kvar ute i vägen när han kommer för att få han å förstå att sakta ner. Men nej, 5cm från mina knän tvärnitar han. Jag går åt sidan och pekar med handen att han ska veva ner rutan. Tänkte lungt och försiktigt berätt att det var en unghäst som inte var så van vid trafik och att han gärna får sakta ner när man visar det med armen. Men nej, han gasar iväg så fort jag klav ur sidan. Så jag bankade på hans bil så mycket jag kunde när han körde förbi.

Han stannar, kliver ut och frågar vad det är för fel på mig!? Jag frågar varför han kör som en idiot . Han säger att rädda hästar inte har på vägen och göra. Då frågar jag hur jag ska kunna få en trafiksäker häst utan att ge mig ut när han är ovan? han skulle leta repor i lacken och polisanmäla mig om han hittade nått.

Han gick sin väg och satte sig i bilen och körde. Jag stod kvar och undrade när samtalet var slut!? Hans fru och äldre tonårings son satt kvar i bilen.


Jag var precis vansinnig. Hur fan kan en "gubbe" säkert runt 50 bete sig så med djur på vägen. Jag vet att jag inte skulle bankat på bilen. Men vad skulle jag göra!? handlade jag helt fel idag överhuvudtaget? Jag blir så ledsen över att jag reagerade so jag gjorde när jag hade Nelwin i linan och även att min syster fick höra allt. Men hon tyckte jag gjorde helt rätt. Det var han som provoserade.


Men hur ska jag göra nu? Vill ju inte gå ut på den vägen igen med lill Nelwin och träna trafik, om den gubben skulle komma igen. Vet ju inte riktigt vad han kan göra?. Jag kommer inte bete mig annorlunda när jag ser honom nästa gång utan som om detta aldrig hänt? Men vad ska man göra. Ska jag få ha en osäker häst i trafiken eller bara hoppas att han aldrig är ute och kör när jag går? Den andra vägen jag har att träna på är E:22 och det är väl å ta i liteväl mycket tycker jag.


Usch, nej nu mår jag dåligt och undrar vad jag gjorde för fel. Hoppas inte Nelwin tog skada av det. Då vet jag inte vad jag gör.



Nehe nu ska jag lägga mig en stund innan jobbet kallar i natt.




Usch ibland känner jag mig som en förfärlig människa :(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01


I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D   V...

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag! Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läge...

Ovido - Quiz & Flashcards