Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

3:e januari och en riktigt trevlig dag

Av E-K - 3 januari 2012 15:02

Jamen, eller jag än så länge är det en bra dag.


Började med att Linda, min blivande medryttare, kom till stallet vid 10 och gula ponnysarna åkte in och blev iordning för en ridtur.

Hon hade med sig en sadel idag som vi provade på Nelwin, och visst den passade han men var inte skön att rida i och inte super vacker heller men det gick.

Och vi red genom skogen bled sten och omkull fallna träd. Mycket bra träning för lillprinsen och han använde varje muskel i hela kroppen tror jag.

Sedan ut på dom fina vägarna och även idag blev det galopp! :)

Gick mycket lättare med sadel måste jag säga. Och försökte nu även att göra en galopfattning samtidigt som jag sa "GAAALOPP", och blev inte alls samma långa trav sträcka innan han galopperade.

Sedan red Linda och Angelo en lite längre runda och Nelwin och jag rörde oss sakta hemåt. Han var lite trött, och han har inga problem att gå ifårn Angelo eller så och det är så skönt att slippa bråka om sådana saker!


Så imorgon tror jag att det blir en ensam tur på lille Nelwin, och Angelo ska få ett pass i tömmarna på banan tror jag.


Nu har jag äntligen fått upp bilderna som inte ville igår:


I den andra påsen fanns :  

Varset täcke till pojkarna. Stall täcke med fleecefoder. Jätte mysigt.

Och en fint brunt träns som matchar sadeln.   Nu behövs bara lite nya bett och ett svart träns till Nelwin!


Och i födelsedags present fick jag:

 

en fin avlastnings bänk till mitt lilla kök! :)

Så kvällen igår bestod av att skruva ihop den, en som inte var så impad av det var Wille

  Han låg i sin fåtölj, osm inte är saärskillt vacker men han gillar den!!

Och glodde på mig när jag skruvade och bankade på mitt nya bord. Lite lyckligare var han när vi tog en prov promenad i den nya jackan! :D


Nu ska jag gräva ner mig i de tråkiga böckerna igen :/ men snart är det sommar lov!!!! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01


I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D   V...

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag! Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läge...

Ovido - Quiz & Flashcards