Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Lappkast

Av E-K - 19 januari 2012 20:53

Ja det kan man kalla det.

Ibörjan av veckan fick jag veta att jag inte längre kan stå kvar i stallet. Ska inte hyra ut så många platser så jag och en tjej till får flytta. Ja det är då fasen inte det lättaste att hitta två boxar nu! Och jag vill inte flytta för långt bort på dom heller, för då är det ingen mening att jag bor här heller så då måste jag med skaffa nytt bo. Och då blev genast allt mycket svårare!

Jag har som det ser ut nu två alternativ:

1) VR- ett stort stall med många hästar, inte så mycket hag val. Men med ridhus, paddock och fina ridvägar. Något dyrare i hyra och lite mera jobb för mig. Hö kan köpas rätt billigt men jag måste fixa strö själv. Om jag inte kan hjälpas åt med någon annan. Om vi hamnar här kan min medryttare tänkas följa med, men behöver ju då hjälpa mig med hyran.

2) Ett litet stall en rätt bra bit bort, men billigare hyra, billigare foder och inkl strö. Ingen ridbana på plats men 5 min skritt bort, och 20 ridväg till KLRK. Men jag har nog inte råd att skaffa anläggningskort där så kommer nog inte utnyttja det ändå. Här samsas alla i stallet med utsläpp/insläpp så som vi gjort nu. På 1) får alla fixa det själva.

Hit vill inte min medryttare med för att det är för lite folk!?? Det resonemanget förstod jag inte då vi färre i nuvarande stall??? Ja ja, då är han kanske inte hästen för henne ändå och jag får helt enkel hitta någon annan som kan hjälpa mig.


I värsta fall så överväger jag att någon utav pojkarna får flytta till någon helt annan. :( Mitt hjärta brister men what to do!?

Suck ja, så nu sitter jag med gråten i halsen och försöker läsa till det förbannade as-provet i politik! Skiter det sig får jag väl hoppa av och börja jobba igen. Då har jag iaf råd att behålla båda mina guld pojkar....


Så slut på gnället och lite roligare saker, SADELPROVNING!!!


Lilla Nelwins tur att prova sadel. Underbara Anna i Holmsjö hade den jag sökte efter SANTA CRUZ CELINE. En vid sadel till något svänga ryggar. Han kan inte ha rak bom, så riktigt som en tunna är han inte! ;)

Först lite bilder på han sygg...  


Och här kommer några på sadeln:

 

   

Denna bilden är tagen innan ridning



Och denna är tagen efter lite skritt och trav:     


Den kändes bra när jag klämde på den, men ser ut att ligga lite i bakvikt. Men den var skön.

Ska prova den i morgon på Angelo med och sedan på lördag ska Nelwin få prova den i skogen och se om man kan springa fort fort i den!;)


Nehe nu ska jag gå och drömma om ministerrådet, decentralisering och primärkommunerna! :P Natt natt



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E-K - 4 april 2016 09:06

Ja då var hon äntligen här, fröken Älga! :)   Och för varje minut jag är med henne blir jag bara mer och mer imponerad av henne. :D Tidig lördag morgon tog jag och min kompanjon Sophie OWE och körde mot skånelandet. Lilla fröken stod så snäl...

Av E-K - 1 april 2016 10:14

Ja nu händer det grejer! I morgon är det äntligen dagen då en grå liten dam flyttar hem till mig. Efter långa veckor med många tankar är det äntligen bestämt och hon gick igenom sin besiktning utan problem! :) Så i morgon bitti drar jag och Sop...

Av E-K - 29 oktober 2015 17:52


Ja där ska det ju få plats en massa saker! Just nu  har jag lämnat in två uppgifter till skolan som även ska examineras samma dag nästa vecka... :P varför göra det lätt när man kan göra det svårt! Och så mitt i det så har jag nu bestämt mig för att t...

Av E-K - 31 augusti 2015 13:01


I lördags var det dags för årets upplaga av Hästens dag i Jämjö. I år fick vi i dressyrlaget vara med, egentligen är vi ju fyra ekipage men A och hennes lilla buse pallade inte riktigt trycket så de äldre herrarna fick ställa upp med show! :D   V...

Av E-K - 25 augusti 2015 09:41

Ja då var tävlingssäsongen igång igen. Först ut var en innomhustävling i Sölvesborg. EN mysig liten ridklubb tycker jag! Uppe i ottan för att fixa iordning gul och så tar det en bra stund att köra dit. På plats var vi i god tid och kunde kolla läge...

Ovido - Quiz & Flashcards